עו"ד אפי נווה
עו"ד אפי נווהצילום: אלירן אהרון

עו"ד רלי אבישר רווה, מומחית לדין הפלילי, מתייחסת בערוץ 7 לפרסומים בעיתון הארץ לפיהם חקירתו של עו"ד אפי נווה החלה בעקבות חומרים שהוצאו לאחר פריצה לטלפון הנייד של נוה. החומרים נמסרו לפרקליטות על ידי גלי צה''ל.

עו"ד אבישר רווה מסבירה מדוע הפרקליטות אינה יכולה לבסס כתב אישום על ראיות שהושגו תוך ביצוע עבירה, "אמנם בישראל לא אומצה דוקטרינת 'פירות העץ המורעל' אבל בית המשפט העליון כבר פסל בעבר ראיות שהושגו בדרכים לא חוקיות.

"במקרה הזה אין מחלוקת שנעברו מספר עבירות פליליות לא קלות, כמו חוק חדירת הפרטיות וחוק האזנת סתר. רק המשטרה יכולה לחפש באמצעות צווי חיפוש וגם אז היא לא חודרת למחשבים ללא צו, טלפון נייד דינו כמחשב לעניין זה".

עו"ד אבישר רווה לא משתכנעת מטענות הפרקליטות והמשטרה שלפני שהן בחנו את הראיות בטלפון הן קיבלו מבית המשפט צו חיפוש לטלפון של נווה, "איך הרשויות טוענות שהן ביקשו צו מבית המשפט לחדור לטלפון כאשר מן הסתם הן כבר ידעו מה יש בטלפון? זה ניסיון להכשיר את השרץ.

"הרשויות ידעו במה מדובר והבינו היטב את הבעייתיות, יש כאן ניסיון לקבל צו בדיעבד ולא ברור אם זה יעבוד. צו שניתן לא מכשיר את כל הפעולות שנעשו קודם לכן. לכן אני חושבת שזה חמור".

לדבריה ההסכם המגן על העיתונאית הדס שטייף מפני העמדה לדין בתמורה למסירת המידע והראיות גם הוא אינו ראוי, "כאשר הפרקליטות נותנת הכשר למצב שבו פלאפון אישי של אדם ובפרט של עו"ד נגנב, יש כאן ניסיון להלבין את העבירה כדי לנסות להוציא ראיות. אם זה אפשרי אז חלילה כל אדם כולל חברי כנסת ושרים עלולים להיות חשופים לפריצה לטלפון שלהם בתואנה שהיו שם חומרים חשובים והפורצים יקבלו חסינות. זה פשוט לא מתקבל על הדעת".

ולכן, קובעת עו"ד רווה, יש להפסיק את החקירה נגד אפי נוה: "החקירה נופחה לממדים עצומים בלי כל פרופורציה והניסיון כעת להצדיק את החקירה על ידי הלבנת ראיות פסולות מן היסוד תוך פגיעה קשה בפרטיות, לא מתקבלת על הדעת".