קבלת הפנים לראש הממשלה בצ'אדלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי הכריזו היום (ראשון) על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין צ'אד לישראל.

שני הצדדים יחתמו בדקות הקרובות על מזכר רשמי שיעגן את חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

ההכרזה התקיימה במסגרת ביקור הבזק שעורך היום ראש ממשלה בנימין נתניהו בצ'אד. בהודעה מטעם לשכת נתניהו נאמר, "שני הצדדים רואים בחידוש היחסים כמפתח לשיתוף פעולה עתידי, לטובת שתי המדינות".

במעמד ההרזה אמר נשיא צ'אד אידריס דבי, "העובדה שלא היו יחסים רשמיים דיפלומטיים בין המדינות מאז שנת 72' לא מנעה קידום שיתופי פעולה בין המדינות. הביקור שלי בארץ הוא המחשה לפוטנציאל שקיים בין שתי המדינות".

"אני מקדם בברכה חתימה על מספר הסכמים, כולל חידוש היחסים הדיפלומטים בינינו. צ'אד תעשה כל מה שניתן על מנת לקדם ולחזק את הקשר בין שתי המדינות", הוסיף דבי.

עם זאת הדגיש נשיא צ'אד, "הידידות שלנו עם ישראל לא באה במקום הסוגיה הפלסטינית. אנחנו בעד קידום תהליך שלום בין ישראל לשכנותיה, בין ישראל לעולם הערבי".

נתניהו אמר, "זה יוצא דופן עבורנו שצ'אד, מדינה בעלת רוב מוסלמי, מעוניינת בשיתופי הפעולה עם ישראל. ואנחנו מעוניינים בשיתופי פעולה עם מדינות נוספות באפריקה".

ראש הממשלה נאם גם בשפה העברית ואמר, "אנחנו מכריזים היום על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם צ'אד, מדינה ענקית בלב אפריקה. אנחנו פורצים דרך לעולם המוסלמי. זו תוצאה של עבודה מאומצת בשנים האחרונות. אנחנו עושים היסטוריה".

הבוקר נחת נתניהו בצ'אד לביקור בזק שימשך שעות ספורות, בסיומו ישוב נתניהו לישראל. עם נחיתתו בשדה התעופה התקבל נתניהו על ידי משמר כבוד, ולאחר מכן נועד לפגישה קצרה עם שר החוץ של צ'אד, מהמט זנה.

לאחר הפגישה עם שר החוץ נועד נתניהו בארבע עיניים עם נשיא צ'אד אידריס דבי בארמון הנשיאות בנג'מנה, בירת צ'אד.