יהודה ביאדגה
יהודה ביאדגהצילום: באדיבות המשפחה

מאות בני אדם ליוו אחר הצהריים (ראשון) למנוחות את יהודה ביאדגה ז''ל, הצעיר בן העדה האתיופית שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים כאשר התפרע עם סכין בידו.

ביאדגה בן ה-24 נטמן בבית העלמין "הדרום" שבגבול חולון-בת ים.

ראש העיר בת ים צביקה ברוט ספד לביאדגה, ודבריו נקטעו על ידי משתתפים שקראו לו לרדת מהדוכן. "העיר בת ים איבדה בן צעיר בתחילת חייו ואחיו איבדו מודל לחיקוי", אמר ברוט. ''השוטר לא ראה את זה. הוא ראה משהו אחר, משהו שיהודה לא היה, הוא ראה בו אויב וסכנה.

"החקירה תהפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת", הוסיף ראש העיר בת ים. "השוטר אינו אשם עד שיוכח אחרת, ועל כולנו להימנע ממסקנות נמהרות".

הרב אבי שיש, ר"מ בישיבת טפחות שבה למד יהודה, ספד: "היית מלא ביראת שמיים, כיבדת כל אחד על אף הקושי שבהסתגלות לחיים בישראל, סייעת לכל אדם ולכל דבר בעולם".

"לא יכולת להעמיד פנים", תיאר הרב. ''למרות קושי ההסתגלות שלך בארץ ישראל - אהבת כל אדם. יהודה - יהודי שעלה לארץ הקודש ומסר את הנפש שלו. כולנו איש אחד - יהודים שעלו מאתיופיה, ממרוקו ומאשכנז. כולנו עם אחד".

המחלקה לחקירות שוטרים בודקת את התנהלות השוטר שירה למוות ביהודה ביאדגה שאיים עם סכין שלופה על קרוביו ועל השוטרים שהגיעו למקום.

משפחתו של הצעיר הלוקה בנפשו הזעיקה משטרה בעקבות עימות שיצא משליטה. הצעיר נורה פעמיים בבטן ופעם נוספת בגב, ומח"ש תבדוק האם הירי לעברו היה מוצדק.