ריבלין עם נשיא אוקראינה
ריבלין עם נשיא אוקראינהצילום: מארק ניימן /לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש בבית הנשיא עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, המבקר בישראל.

הנשיא התייחס לתקיפות הלילה בסוריה ואמר, "בפתח דבריי אני מבקש להתייחס לתקיפות הנרחבות שביצע הלילה חיל האוויר שלנו בסוריה. תקיפות אלה הן תגובה ישירה לירי טילים שלא יתקבלו על הדעת שבוצע אמש על ידי כוחות איראניים, מאדמת סוריה. הירי הזה הוא עדות חיה להתבססות האיראנית בסוריה ובאזור כולו ואנחנו לא נאפשר לה להתרחש".

"על הקהילה הבינלאומית כולה להבין שההתבססות האיראנית במזרח התיכון יכולה לדרדר את האזור כולו להסלמה, ועל כולנו לשלב כוחות על מנת להיאבק בחתרנות האיראנית במזרח התיכון ובתכנית הטילים שלה. כוחותינו לא יפגינו סבלנות מול כל הפרה של בטחון אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נפעל בנחישות ובכל עצמה שתידרש מול כל ניסיונות התקיפה", הוסיף ריבלין.

"ברוכים השבים לישראל, וברוך הבא לירושלים" ברך הנשיא את עמיתו האוקראיני והוסיף: "אנו שמחים על שובך הפעם כדי לחתום על הסכם סחר חופשי. ב-25 השנים האחרונות, ישראל ואוקראינה פיתחו קשר קרוב, אני מאמין שההסכם החדש יעמיק את היחסים אף יותר".

"אני רוצה להודות לך ולאוקראינה על תמיכתכם בישראל בזירה הבינלאומית. אנו מעריכים את עמדתכם באו"ם נגד חמאס, ומקווים שאוקראינה תיאבק גם בביקורת החד-צדדית נגד ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם," המשיך הנשיא ואמר: "תודה לך על דבריך הבלתי מתפשרים ועל פעולותיך נגד האנטישמיות באוקראינה. תודה לך על הקמת מוזיאון בבבי יאר כדי שהנורא מכל לעולם לא יישכח."

עוד הוסיף הנשיא וציין: "רבבות של ישראלים מבקרים באוקראינה מדי שנה, מרביתם בעיירה אומן. תודה לכם על שיתוף הפעולה המצוין המבטיח את שלומם."

נשיא אוקראינה הודה על קבלת הפנים החמה ואמר: "אני לא יכול לדמיין יחסים טובים יותר בין ישראל לאוקראינה. שנים רבות, אנשי עסקים משתי המדינות שלנו מחכים להסכם סחר חופשי. לכן אני מאד שמח שההסכם ייחתם היום. יש לנו שיתוף פעולה מצוין בזירה הבינלאומית. היום, אני כאן כדי להפגין את העומק והחוסן של היחסים בינינו".