F-16
F-16iStock

פרופ' אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, אומר לערוץ 7 כי ההתקפות של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה והפסקת מדיניות העמימות בנוגע למעשיה של ישראל בסוריה נועדו לשדר מסר חד משמעי לטהרן.

"ישראל נחושה למנוע התבססות צבאית איראנית בסוריה. אנחנו רוצים למנוע הקמת בסיסים למשלוחי טילים ובניית בסיסים נוספים שיחזקו את הנוכחות האיראנית בסוריה. ישראל למדה את הלקח מלבנון כשאיראן אז חימשה את חיזבאללה באלפי טילים. היום אנחנו רוצים למנוע מצב דומה בדרום סוריה".

לדבריו הירי לצפון הגולן היה ניסיון איראני להרתיע את ישראל, "הם מנסים לגבות מחיר עבור הפעילות הצבאית שלנו והלוחמה של צה"ל נגד הקמת התשתית הצבאית האיראנית בסוריה, אבל זה לא ירתיע את ישראל".

פרופ' ענבר קובע שלמרות הנוכחות הרוסית - ישראל תמשיך לפעול נגד איראן, "אין ספק שהנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה מגבילה את ישראל, אנחנו לא טסים בשמי סוריה אלא פועלים מבחוץ. ישראל לא מעוניינת בהתנגשות עם כוחות רוסיים אבל ישראל תמשיך לפעול כי מדובר כאן בביטחוננו".

"לקיחת האחריות שלנו על התקיפות בסוריה מעבירות מסר של מחויבות להמשיך בפעילות הזאת ייתכן שזה קשור גם ליציאה של הכוחות האמריקאים מסוריה", הסביר.

פרופ' ענבר מקווה שהפעילות שלנו בסוריה תשיג את התוצאות, "אני חושב שאנחנו יכולים לצמצם את הנוכחות האיראנית בסוריה. הם השקיעו הרבה מאוד כסף בעניין הזה, הם רוצים לייצר מסדרון עד הים התיכון ולהפוך את סוריה לבסיס שלהם. צה"ל יעשה הכל כדי שזה לא יקרה".