בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניצב משנה בדימוס אבי וייס, עורך בלוג התקשורת 'טלקום ניוז' ומומחה לרגולציית תקשורת טוען כי ההאשמות בתיק 4000 נגד ראש הממשלה אינן מציאותיות.

"רגולציית התקשורת השתנתה בעשור הנוכחי. בתקופתו של כחלון לא היה חוק והכול היה אינטרסים. כל אחד החליט החלטות מוטות ולכן היום אנחנו נמצאים במקום השבעים ואחד ברמת כלי התקשורת בעולם. אני עצמי הגשתי מעל 15 תלונות ליועץ המשפטי לממשלה על החלטות שנראו לי פליליות", מספר וייס בראיון לערוץ 7.

לדבריו, לראש הממשלה אין קשר לתיק 4000, חרף הניסיון לערב אותו בפרשה. "תפרו כאן תיק לאיש הלא נכון. אני מציג מאות מסמכים שמראים שיש כאן אי הבנה. צריך לומר שביבי היה שר תקשורת בתקופת זמן מוגבלת. ביום מאוד ספיציפי ביבי חתם על אישור המיזוג בין בזק ליס. מאשימים אותו בחתימה על המסמך הזה, כאשר זה נעשה על פי דין וכל שר תקשורת היה חותם על כך. אין כאן כלום ומי שטוען אחרת משקר".

הוא מוסיף כי "לגבי הפרשה שנוגעת לפילבר שהתחוללה שנה וחצי אחרי שביבי כבר לא היה שר תקשורת. שם נטען שפילבר נתן לבזק מסמך שמאשר להם הפרדה מבנית, נפתחה חקירה ברשות להגבלים עסקיים, נעשו מעצרים וכאן תפרו תיק לביבי כי הוא בכלל לא היה שם. אני מראה במסכים שביבי לא עשה שום דבר טוב לבזק ההפך הוא דפק את בזק, הוא כפה עליה את השוק הסיטונאי ונכסי בזק נשדדו. הם פשוט משקרים".