סיכום הפיגוע בתחנה המרכזית בירושליםחזקי עזרא

בבית המשפט המחוזי בירושלים יחל שלב הטיעונים לעונשו של יאסין אבו־אלקרעה, המחבל שביצע פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים, פיגוע בו נפצע קשה מאוד אשר אלמליח, מאבטח בתחנה.

עירנותו של אלמליח מנעה פיגוע קשה בהרבה, אולם כאמור נפצע באורח קשה מאוד ורק אחרי חודש של אשפוז שב לביתו.

במסגרת הדיון צפוי להופיע בפני בית המשפט אלמליח עצמו ולשאת דברים על הפיגוע, על התקופה הקשה שעבר מאז הפיגוע ועל דרישתו לענישה מקסימלית למחבל.

אתמול הגיע אלמליח לביקור בתחנה המרכזית ולקראת הדיון בבית המשפט סיפר לעיתון 'ידיעות אחרונות' על עיקרי הדברים שבכוונתו לומר בדיון, מול פניו של המחבל.

"אני שמח על המפגש הזה", אומר אלמליח, "אני אסתכל לו בעיניים ואגיד לו — לא סכינים, לא רובים, לא אוטובוסים מתפוצצים. שום תופת שבעולם לא תכניע אותי. זו הארץ שלנו".

"כדי שלא ניכנע לטרור צריך להיות משפט צדק, והצדק היחיד שייעשה זה אם בן העוולה הזה יירקב את כל שארית חייו בכלא", הוסיף. ''לאנשים כמו יאסין אבו־אלקרעה, שבאים לקחת חיים, אין זכות לחיים, אין זכות לראות אור יום. תודה לאל יצאתי בחיים מהפיגוע.

''לי באופן אישי היה נס, אבל לאורך ההיסטוריה של המדינה ראינו את המחיר הכבד שגבה מאיתנו הטרור, ובכוחו של בית המשפט לקבוע שאותו מרצח וכמוהו מחבלים נוספים ינמקו בכלא עד סוף חייהם".

כזכור, לילה לפני הפיגוע רמז אבו־אלקרעה על כוונותיו בפוסט שפרסם בפייסבוק, שם כתב: "הדם שלנו זול בדרך אלייך, ירושלים שלנו, אל־אקצה שלנו".