יואב גלנט
יואב גלנטצילום: אהוד אמיתון/TPS

שר העלייה והקליטה יואב גלנט שעבר ממפלגת כולנו לליכוד, התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון ל-"העולם הבוקר" בערוץ 13 להתחממות הגזרה הצפונית בגבול סוריה.

"קבענו בקבינט לפני למעלה משנתיים שלושה דברים: לא נאפשר הקמתו של צבא איראני בסוריה, לא נאפשר פתיחתה של חזית נוספת ברמת הגולן, ולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מפר איזון מאיראן ללבנון – ואנחנו עומדים בכל הסעיפים" אמר.

גלנט התייחס לכניסתו לפוליטיקה של הרמטכ''ל לשעבר בני גנץ, וביקר את פעולתו כרמטכ"ל במבצע צוק איתן. "מערכות צריכות להיות קצרות ואיכותיות. זאת הייתה מערכה ארוכה, מסורבלת ולא איכותית. הרמטכ"ל מקבל לידיו כל שנה את כל מה שהמדינה יותר לתת: כל בחור טוב לנשק, תקציב בגובה 70 מיליארד שקל וסמכויות כמעט בלתי מוגבלות בנושא הביטחון.

"הוא לא יכול אחרי זה לחזור ולבכות מתחת לסינר של הקבינט, כי לא נתנו לו. זה צבא שבמשך 18 יום כשהוא הופתע ביום כיפור, הפך את המערכה על פיה והגיע 101 ק"מ מקהיר".

"כשהייתי אלוף פיקוד דרום היה מבצע עופרת יצוקה", הוסיף גלנט. "תשאלו את החיילים והקצינים אז זה קרה, איך נפלנו ביום אחד על החמאס עם 300 הרוגים לחמאס, 40 מפקדות הרוסות והשמדה של מירב הטילים שלהם – ומשם התחלנו. אם נלחמים לא מגמגמים".