ממלא מקום נציב בתי הסוהר מסכם את הפעילות החריגה בבית הסוהרדוברות שב"ס

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לשביתת הרעב של המחבלים הכלואים בכלא עופר, שביתה שנפתחה על רקע חיפושי פתע שביצעו סוהרי השב"ס בתאי המחבלים.

''הפעילות התקיפה של שב"ס נגד הברחת טלפונים ניידים ואמצעים אסורים וכנגד הפרות סדר של המחבלים בבתי הכלא רק תימשך ותתעצם", הבטיח ארדן, ''לא נירתע מאיומים והצהרות של המחבלים ושב״ס יידע להתמודד עם כל תרחיש''.

ארדן משוכנע גי ''הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות. כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית באם תפתח, ללא חשש וללא שום ויתור.

''שום איום או לחץ מצד המחבלים לא יסיט אותי מהחלטתי לפעול לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים והורדתם למינימום הנדרש", הוסיף השר לביטחון הפנים. ''שב"ס ימשיך ויפעל במלוא העוצמה לדיכוי ההתפרעויות, למניעת הכוונת טרור ולהשבת הסדר בבתי הכלא בכל הכלים שיש ברשותו".

כאמור, המחבלים הכלואים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב לאחר שאתמול הציתו תא והתפרעו במספר אגפים.

מחאת המחבלים החלה בעקבות חיפוש פתע שנערך בבית הסוהר ביום ראשון, במהלכו נתפסו אמצעי לחימה שונים, מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. בגופו של מחבל המשתייך לארגון הג'יהאד האיסלאמי-פלסטיני נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים.