Mahan Air
Mahan Airצילום: ISTOCK

שלטונות גרמניה הודיעו לחברת "מהאן אייר" כי הם אוסרים עליה לנחות בכל שדות התעופה בגרמניה, בשל העובדה כי חברת התעופה סייעה להעביר ציוד צבאי וחיילים לאזורי מלחמה במזרח התיכון, לרבות סוריה ולבנון.

בגרמניה חוששים כי המטוסים של חברת התעופה האיראנית הנוחתים בגרמניה משמשים להובלת חיילים וציוד צבאי למדינות המזרח התיכון. "הפעולה הזו נעשתה על מנת להגן על האינטרסים של מדיניות החוץ והביטחון של גרמניה", אמר דובר משרד החוץ הגרמני כריסטופר ברגר.

האיסור על חברת התעופה האיראנית לנחות בגרמניה מגיע לאחר שבשנת 2011 הודיעה ארה"ב כי היא מטילה סנקציות על החברה בגין "סיוע כלכלי, חומרי וטכנולוגי למשמרות המהפכה האיראנית וכוח אל קודס".

דובר ממשלת גרמניה, סטפן סיברט, הכחיש כי ההחלטה נובעת מלחצים שהטילה ארה"ב על גרמניה. "ההחלטה מבוססת על שיקולי הביטחון של גרמניה. אי אפשר לשלול את העובדה כי חברת התעופה הזו מעבירה ציוד שמסכן את הביטחון שלנו. זה מבוסס על ידע על פעולות טרור קודמות של איראן בתחומי אירופה", אמר סיברט.

שר האוצר האמריקאי, סטיב מנוצ'ין, בירך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בהחלטה חשובה מאוד. חברת מהאן אייר מטיסה באופן קבוע נשק לסוריה ומספקת תמיכה למשמרות המהפכה בסוריה ובמדינות אחרות במזרח התיכון, וזו אחת הסיבות להטלת הסנקציות שלנו עליה".