תעודת הוקרה לרב לבנון
תעודת הוקרה לרב לבנוןצילום: דוברות אלון מורה

ראש ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון, החליט לפרוש מתפקידו כרב היישוב אלון מורה וימשיך לכהן בהתנדבות כרבה של המועצה האזורית שומרון.

אמש התקיים ביישוב אירוע פרידה מהרב לבנון, במעמד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, רב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ', רבני השומרון, בני משפחה ותושבי אלון מורה.

''קטונתי מכל החסדים ומכל האמת", אמר הרב לבנון באירוע, ''לסכם למעלה מ-30 שנה של רבנות קצת קשה. זכות גדולה היתה לנו להיות כאן באלון מורה, אין מקום טוב יותר שהייתי בוחר לגור בו ולשמש כרב.

''תודה גדולה לתושבי אלון מורה, כאן גדלנו. כל מה שנתנו הוא כאין וכאפס לעומת מה שקיבלנו פה. תודה למארגני הערב המרגש. אלון מורה צריכה רב צעיר ואני אהיה לו לעזר בכל מה שיצטרך", הוסיף הרב.

צילום: דוברות אלון מורה
צילום: דוברות אלון מורה

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר באירוע הפרידה כי "זו לא סופה של דרך, זו רק תחילתה, הרב לבנון הוא אחד מגדולי הדור בתורה והוא גם מנהיג בקנה מידה לאומי. מעבר לזה הרב לבנון בתורתו, חוכמתו ואישיותו הוא המנהיג המוביל של ההתיישבות היהודית המתחדשת בשומרון.

''אנחנו מודים לרב לבנון על כל ההשקעה האדירהבכל אחד ואחת מהתושבים בשומרון ובפרט באלון מורה. לשמחתי הרב לבנון ימשיך להוביל את השומרון, ואני מודה לו בשם תושבי השומרון על כך", הוסיף דגן.

רבה של צפת הרב אליהו בירך את הרב לבנון ואמר "אוהבים את הרב אליקים מאוד, ואהבה כזו היא בדיוק תורת ארץ ישראל. רשמית התפקיד הסתיים, אבל כפי שאני מכיר את הרב אליקים, העשייה שלך רק תמשיך ותגדל, אנחנו לא משחררים אותך לשום מקום".

הרב דודקביץ' בירך את הרב לבנון ואת היישוב אלון מורה, "רב ורבנית הכי טובים בעולם כמו שיש לכם כאן באלון מורה לא היו יכולים להצליח בלי קהילה כמוכם. אתם ראיתם את השומרון בשיממונו ואתם זוכים ותזכו לראות את השומרון בבניינו".

יו"ר מזכירות היישוב שריה דמסקי סיפר "הרב הדגיש המון דברים, אבל בעיקר את החשיבות במגורים כאן, על ההר הטוב הזה, כמגדלור המאיר לכל תחומי החיים הישראליים. בשנת ה-40 שלנו האור הזה רק גדל ומאיר יותר".