אנטישמיות בשיקגו
אנטישמיות בשיקגוצילום: סרג' אטטאל, פלאש 90

לראשונה בשיקגו יהודי חרדי יכהן בבית הנבחרים: הרב יחיאל קאליש מראשי אגו"י בשיקגו, נבחר לפני ימים אחדים על ידי חברי הוועד הדמוקרטי מהמחוז ה־16 של מדינת אילינוי בארה"ב, והוא ייצג מספר מחוזות באזור שיקגו.

לאחר שהמושב פונה על ידי לואו לאנג, שקיבל הצעה לשותפות ממשרד לובינג גדול מאד. התייעץ הרב קאליש עם רבני שיקגו והחליט להציע את שמו בין המעומדים להחליף את לאנג בתפקיד. ואכן הוא זכה בקולות רבים, ונבחר כמחליפו של לאנג.

הרב קאליש הוא מראשי אגו"י בשיקגו, כיהן במהלך השנים האחרונות במגוון תפקידים: מנהל אגודת ישראל בשיקגו, סגן נשיא ליחסי פיתוח ויחסים לאגודת ישראל באמריקה. מייסד את S4 - חברת ייעוץ מובילה הפועלת במדינות ברחבי הארץ, וחבר הנאמנים של אגודת ישראל באמריקה.

הרב קאליש מחזיק בתואר 'סמיכה' והוא הרב הראשון שנכנס לתפקידו כמחוקק באילינוי.

"אני מודה לה' על ההזדמנות לשרת את צרכי הקהילה שלי ומבקש סיעתא דשמיא למלאות את תפקידי בנאמנות. בראש סדר העדיפויות שלי כמחוקק אתמוך בהגדלת אפשרויות חינוכיות ואיכות למשפחות באילינוי", אמר הרב קאליש בהצהרה שפירסם עם היבחרו לתפקידו.

בהודעה שפירסמה 'אגודת ישראל' נאמר, "אנו מעניקים לו את הברכות הכנות והלבביות ביותר שלנו ואת תפילותינו להצלחה".

רק לאחרונה פעל הרב קאליש והביא לאישור חסר תקדים של 1.173 מיליון דולר עבור הסעות לתלמידים בבתי ספר פרטיים, כשנהנו ממנו תלמודי תורה, ישיבות קטנות ובתי ספר.