מצרים. ארכיון
מצרים. ארכיוןצילום: istock

עו"ד יצחק מלצר מי שהוביל את המאבק לשחרורו של האזרח הישראלי עודה טראבין מהכלא במצרים, מייעץ למשפחת אלעסאם מתל שבע שבנם יוסוף כלוא מאז אפריל שנה שעברה בכלא המצרי שלא לעורר מהומה תקשורתית.

"על ידי רעש ותקשורת הם לא יצליחו לשחרר אותו. למצרים יש את הכבוד הלאומי שלהם והם לא ישחררו אזרח ישראלי באופן שבו ישתמע שהנשיא המצרי נכנס ללחץ ישראלי. הם צריכים לפעול בשקט להתייעץ עם עו"ד מצרי ולנסות להשיג שחרור מוקדם בחג הקרוב", אומר מלצר בשיחה עם ערוץ 7.

הוא מוסיף כי "יש אזרחים ישראלים שעוברים עבירות פליליות ויושבים בכלא המצרי, לפני כמה שנים נתפס באל-עריש קיבוצניק עם סמים והוא ישב שנה בכלא המצרי ולא היה רעש גדול".

עו"ד מלצר קובע שאין שום דמיון בין הפרשה הזאת לפרשת עודה טראבין. "עודה נשפט בבית דין במצרים בעבירת ריגול הוא ישב 15 שנה בכלא המצרי ושוחרר רק בתום תקופת מאסרו. מבחינת ישראל הוא נחשב לשבוי. כאן מדובר בישראלי שעבר עבירה פלילית ולהערכתי ישוחרר בקרוב עם תום שנת המאסר שנגזרה עליו".

הוא מתייחס לטענות האב בתקשורת כאילו משרד החוץ הישראלי לא סייע לו כפי שהיה מסייע לאזרח ישראלי יהודי. עו"ד מלצר קובע שאין שחר לטענות, "ישראל מטפלת בצורה שווה בכל הישראלים שנמצאים בכל מקום. הלוואי ואזרחי מדינות אחרות היו זוכים לטיפול מהקונסולים שלהם כפי שזוכים האזרחים שלנו".

מלצר ממליץ לכל ישראלי המבקר במצרים להתחשב במנהגי המקום ולכבד את הכללים."ישראלים רבים נוסעים לסיני שזה מקום מדהים, אבל צריכים להתנהג בהתאם לאמות המידה המקובלות. הם אוהבים תיירים ישראלים, אבל תמיד צריכים להיות זהירים".