גלעד שרון
גלעד שרוןצילום: פלאש 90

שלושת דייני בית הדין העליון של תנועת הליכוד דחו פה אחד את עתירתו של גלעד שרון נגד ההחלטה שלא לקצר עבורו את פרק הזמן המינימלי לחברות כך שיוכל להתמודד בפריימריז במפלגה.

שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ביקש להתמודד בפריימריס במפלגה על המשבצת המשוריינת לנציג מחוז הנגב ברשימה לכנסת.

בית הדין קיבל את עמדת מנהלת התנועה, לפיה התקבלה החלטה עקרונית של ראש התנועה נתניהו ויו"ר המזכירות השר כ"ץ לפיה לא יינתנו אישורים לקיצור פרק הזמן המינימלי להתמודדות למי שמתכוונים להתמודד בפריימריז במחוזות.

נשיא בית הדין, עו"ד מיכאל קליינר, כתב, "אכן בעבר אושרו קיצורי פז"מ במחוזות, למועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד"ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי".

"אולם שינוי העמדה הליברלית הגורפת שהיתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז"מ החל כבר בבחירות המוניציפליות האחרונות, והוא אינו חורג ממתחם הסבירות. ודאי לא במידה המצדיקה שבית הדין יפקיע לידיו את הסמכות הנתונה על פי החוקה בידי ראש התנועה", הוסיף קליינר.

חבר בית הדין, עו"ד יצחק בם, ציין בחוות דעתו כי נתניהו רשאי היה גם לשקול שיקולים הנוגעים לחלקו של גלעד שרון בתכנון ההתנתקות, "עברו הפוליטי והציבורי של המועמד והיותו שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה-21 הנם שיקולים לגיטימיים שהיו"ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה האם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה".