לא שמעו על השואה. ארכיון
לא שמעו על השואה. ארכיוןצילום: iStock

סקר חדש שערכו קרן עזריאלי ווועידת התביעות לקראת יום השואה הבינלאומי מגלה כי הצעירים הקנדיים בורים בנושאים הקשורים לשואה הנראים כמעט טריוויאליים עבורנו.

בסקר נשאלו 1,100 קנדים בוגרים על עמדותיהם. התוצאות היו מפתיעות לרעה.

54 אחוזים כלל לא שמעו כי שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה. מקרב בני דור המילניום מדובר היה ב-62 אחוזים מהנשאלים.

כמו כן 22 אחוזים מבני דור המילניום כלל לא שמעו או לחלופין אינם בטוחים ששמעו על השואה. 52 אחוזים מתוכם לא היו מסוגלים לנקוב אפילו בשם אחד של מחנה ריכוז או גטו.

"רצינו מאוד לברר על הידע והמודעות לקיומה של השואה בקרב תושבי קנדה", ציינה נעמי עזריאלי, יו"ר ומנכ"ל קרן עזריאלי. "אני מוכת תדהמה ומאוכזבת מהתוצאות שהתקבלו בקנדה. ברור כי יש פערים משמעותיים בהוראת השואה במערכת החינוך, ועלינו לפעול ולמלא אותם. המצב הנוכחי מצביע על כך שאיננו מלמדים את הדור הבא כיצד להפיק לקחים מן העבר".

נשיא ועידת התביעות, יוליוס ברמן, "זהו מחקר נוסף שמוכיח שהיקפי הוראת השואה אינם מספקים, ושעלינו לעבוד יחד ברמה הגלובלית כדי לתקן זאת, להגביר מודעות ולהרחיב את הידע בנושא השואה. ככל שיום הזיכרון הבינלאומי לשואה מתקרב, אנו זוכים לתזכורת על חשיבות החינוך והוראת הנושא. לעיסוק בנושא זה חשיבות עליונה אם אנו רוצים להבטיח שזוועות השואה לא יתרחשו שוב".

"תוצאות המחקר שערכנו והפערים שחשפנו מעוררים דאגה גדולה", אמר סגן נשיא ועידת התביעות, גרג שניידר. "עלינו לעשות כמיטב יכולתנו כדי ללמד על זוועות השואה. זוהי מחויבות שלנו להבטיח שהעולם יזכור את אותם האנשים שעברו סבל רב, שסיפוריהם יישמעו ברבים ושדורות העתיד ילמדו אותם".