הדרימליינר של אל על
הדרימליינר של אל עלצילום: חזקי ברוך

כל המזדמן בשעות הלילה לקומת הצ'ק אין בנתב"ג, פוגש נוסעים רבים, שיעדם המזרח הרחוק ודרום אפריקה.

יעדים אלה הפכו בשנים האחרונות למוקדי משיכה לציבור מגוון של נוסעים בכל הגילאים ומכל המגזרים.

בין הנוסעים ליעדים אלה לא נפקד גם מקומם של שומרי מצוות ומסורתיים. הפריסה הרחבה של בתי חב"ד והקלות היחסית בה ניתן לרכוש מזון כשר – כל אלה הפכו את יעדי המזרח הרחוק ודרום אפריקה ליעדים אטרקטיביים גם לשומרי מצוות.

אם יש דבר שמנע מרבים לטוס למזרח הרחוק ולדרום אפריקה היה מחיר הטיסה, אל על יצאה לפני כחודש ימים בבשורה משמעותית לציבור הנוסעים ולאלה המתכננים טיסה למזרח הרחוק ולדרום אפריקה והנהיגה מודל חדש בדומה למודל אירופה בסוגי כרטיסי הטיסה המוצעים לנוסעים במחלקת תיירים.

כרטיס טיסה לפי צרכיך

מודל המחיר החדש, שהונהג עתה גם בטיסות ליעדים הרחוקים, מאפשר לאל על להציע מחירים מוזלים לטסים לבנגקוק או ליוהנסבורג.

עיקרו של המודל החדש, שהוא מאפשר ללקוחות אל על לבחור את חבילת הטיסה ולהרכיבה ברכיבים המתאימים לצרכיהם ולשלם בהתאם.

לנוסעים מוצעים שלושה סוגי כרטיסים:

  • כרטיס Lite –
  • כרטיס Classic –
  • כרטיס - Flex

רכיבי הכרטיס בשלושת הקטגוריות

• כרטיס Lite - מוצר חדש מוזל. כרטיס בסיסי הכולל עלייה למטוס עם כבודת יד אישית, תיק יד וארוחה חמה, וכמובן – כשרה למהדרין. בתשלום נוסף אפשר לרכוש את השירותים הנוספים הבאים: שליחת מזוודה לבטן המטוס, הושבה מראש ושינוי הכרטיס, ללא אפשרות ביטול במרבית המקרים.

• כרטיס Classic – כרטיס הטיסה המוכר, הכולל עלייה למטוס עם כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה חמה, אפשרות להושבה מראש (לא כולל מושבי תיירים פלוס ומושבים מועדפים) ושליחת מזוודה לבטן המטוס. בנוסף, אפשרות לשינוי וביטול בתוספת תשלום.

• כרטיס Flex - כרטיס המאפשר את מגוון השירותים הרחב ביותר, הכולל אפשרות מורחבת לבחירת הושבה מראש, כולל מושבי תיירים פלוס ומושבים מועדפים בכפוף לזמינות, ביצוע צ'ק אין בדלפקים ייעודיים (מתל אביב בלבד), שליחת שתי מזוודות לבטן המטוס, קדימות בעלייה למטוס עם אפשרות לכבודת יד אישית ושני תיקי יד, ארוחה חמה, ובנוסף אפשרות לשינוי הכרטיס בתוספת דמי טיפול בלבד וביטול טיסה בכרטיסים במחלקות הגבוהות ללא עלות, כשבשאר המחלקות דמי הביטול יהיו מופחתים.

בשלושת סוגי הכרטיסים, חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ימשיכו לצבור ולממש נקודות על פי תכנית המועדון.

מה בין מודל אל על ללואו קוסט

בראיון שפורסם עם מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, הוא מסביר מה בין מודל המחיר שהנהיגה אל על לבין הלואו קוסט:

"בשונה מטיסות חסך, נוסעי אל על ייהנו מפרופיל שירות של טיסה סדירה ללא קשר למחיר אותו בחרו לשלם והשירותים הנוספים אותם בחרו לרכוש בתשלום נוסף. לראשונה בישראל, אל על מציעה כרטיסי טיסה במבנה של משפחות מחיר בטיסות ליעדים ארוכי טווח. אנו מצפים כי בשיטת התמחור החדשה מספר הטסים בטיסות אל על בנתיבים הרלוונטיים יורחב ושביעות הרצון של נוסעינו תגדל. מודל זה קיים כבר בטיסות אל על לאירופה והנוסעים מגלים עניין רב בשיטה שהונהגה".

נראה כי מודל התמחור החדש, איפוא, מאפשר לאל על להציע ללקוחותיה
שירות איכותי ובלתי מתפשר תוך הצבת רף מחירים אטרקטיבי ותחרותי ביותר.

חופש הבחירה

משיטת המחירים החדשה ייהנו, למעשה, כל הנוסעים, שכן מתאפשר להם לבחור כרטיס טיסה הכולל רק רכיבים שהם צריכים ובוחרים בהם. הבחירה היא בידיו של כל נוסע ונוסע.

נוסע הרוצה ליהנות ממחיר אטרקטיבי ולחסוך כסף - יקנה כרטיס Lite.

נוסע המעוניין לטוס בדרך המוכרת והנוחה - יעדיף בוודאי כרטיס טיסה מסוג Classic.

נוסע שטס הרבה ורוצה לשמור על גמישות, בעודו נהנה מכל השירותים והאפשרויות - עומד לרשותו כרטיס מסוג Flex.