חקירה, אילוסטרציה
חקירה, אילוסטרציהצילום: iStock

שירות הביטחון הכללי פרסם אחר הצהריים (חמישי) הודעה בה הוא מפרט את פעולותיו שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר נגד הנער החשוד בביצוע פיגוע זריקת אבנים בו נהרגה הפלסטינית עאישה ראבי.

"בשבועות האחרונים נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פיגוע טרור שגרם למותה של , תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, סמוך לישוב רחלים שבשומרון, בתאריך 12.10.18. יודגש כי עם היוודע דבר הפיגוע, החלה חקירת המקרה בשירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, כאשר נבחנו כל כיווני החקירה", נאמר בהודעה

בשב"כ מסבירים כי ככל שהחקירה התקדמה התגבר החשד שמדובר באירוע לאומני. "עם התקדמות החקירה וקבלת מידע מודיעיני רלוונטי ועדכני, החלו פעולות חקירה סביב החשד שמדובר בפיגוע שמבצעיו יצאו מתוך ישיבת "פרי הארץ" אשר ברחלים. בתוך כך, פעל שירות הביטחון הכללי, להגיע לחקר האמת טרם נקיטת אמצעי מעצר וחקירה, תוך קיום שיח עם ראשי הישיבה וגורמים נוספים. מול פעולות אלה התקיים מאמץ יזום ומתמשך של גורמים רבים בעלי אינטרס שנועד לשבש את מהלכי החקירה".

"במסגרת מאמץ זה, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, ביום שבת, יצאה קבוצת פעילים קיצונים ברכב מיצהר, לישיבה ברחלים לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות שב"כ. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ביצעו פעולות רבות לאיסוף מודיעין וראיות ובעקבותיהן נעצרו לחקירה מספר קטינים, תלמידי ישיבת 'פרי הארץ', בחשד שהיו מעורבים בפיגוע", אומרים בשב"כ.

עוד מציינים כי "במהלך החקירה בוצעו על ידי גורמים בעלי אינטרס פעולות נוספות שמטרתן שיבוש החקירה, והפצת שקרים והכפשות כנגד גופי הביטחון המעורבים בחקירה".

בשירות הביטחון הכללי טוענים כי כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט. "במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם הדתית".

"כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה. בסיום ניתוח הראיות וממצאי החקירה הוחלט על הגשת כתב אישום כנגד אחד הקטינים. כתב האישום נסמך, בין היתר, על ממצא פורנזי ראייתי משמעותי ביותר", אומרים בשב"כ.

עוד טוענים שם כי "במקביל לפעולות החקירה, התקיים מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם".

"נוכח הטענות המניפולטיביות המתפרסמות בימים אלה על ידי אותם גורמים בעלי אינטרס, ובהתאם לעולה מכתב האישום, יש לומר כי מדובר בפיגוע טרור לכל דבר, ומעשים דומים שנעשו בידי מפגעים ערבים, ובכלל זה קטינים, טופלו על ידי מערכת הביטחון וגורמי האכיפה באופן זהה, והמעורבים בהם הורשעו בדין ונדונו לעונשים חמורים. נכון יהיה לציין כי החשודים באירוע טרור זה, נמצאים בקשר עם פעילי גבעות אלימים", מצהירים בשירות הביטחון הכללי.

"בהסלמה בהיקף פעילות הטרור היהודי בשנת 2018 יש פוטנציאל לפגיעה בנפש, כפי שאירע בפיגוע זה, ובמקביל היא אף מביאה להסלמה של טרור ערבי כנגד יהודים", מסכמים בשב"כ.