מינכן - גרמניה
מינכן - גרמניהצילום: ISTOCK

שרלוט קנובלוך, ראש הקהילה היהודית במינכן ולשעבר יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, טענה כי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" היא "איום על הדמוקרטיה" – וספגה איומים קשים.

במהלך נאום שנשאה לקראת יום השואה הבינלאומי שיצוין ביום ראשון הקרוב ברחבי העולם, אמרה קנובלוך כי מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" שמיצבה את עצמה בחודשים האחרונים כמפלגת אנטי–הגירה מוסלמית לגרמניה, מהווה איום אמיתי על הדמוקרטיה בגרמניה.

"הסכנה שהמפלגה ותומכיה מטילים על הדמוקרטיה הליברלית שלנו הפכה לברורה יותר ומראה כי הדמוקרטיה בגרמניה צריכה לעמוד מאוחדת נגדה", אמרה קנובלוך. במהלך הנאום יצאו חברי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שנכחו בנאום מהאולם במחאה על דבריה של קנובלוך.

זמן קצר לאחר הנאום סיפרה קנובלוך בת ה-86 כי החלה לקבל איומים קשים על חייה בעקבות הדברים שאמרה נגד המפלגה, שראשיה הואשמו בעבר באנטישמיות. "מאז הנאום אני עוברת התעללות מילולית קשה. אני סופגת איומים ועלבונות בדואר אלקטרוני ובטלפון כמעט בכל דקה".

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" זוכה בחודשים האחרונים לפופולריות רבה בקרב תושבי גרמניה, מאז הודיעו ראשי המפלגה כי החליטו להתמקד במאבק נגד ההגירה המוסלמית למדינה.

המפלגה זכתה ב-13 אחוזים מקולות המצביעים וכמעט 100 מושבים בפרלמנט הגרמני בבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2017. ראשי המפלגה הואשמו בעבר באנטישמיות קשה, לאחר שחלקם טענו כי "יש לסיים את המסורת הגרמנית של עשרות שנים של הכרה וכפרה על עברה הנאצי".

עם זאת, בחודשים האחרונים מנסים ראשי המפלגה להתנתק מהתדמית האנטישמית ואף הרחיקו מהמפלגה מספר חברים שהתבטאו נגד היהודים. לאחרונה הקימה המפלגה אף "אגף יהודי" בו חברים יהודים המתגוררים בגרמניה, אולם ראשי הקהילה היהודית טוענים כי "מדובר בניסיון להסיח את הדעת מהאנטישמיות של ראשי המפלגה".