ההפגנה אמש
ההפגנה אמשצילום: ארגון ליב"ה

כמה עשרות בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול ביתה של רקטור אוניברסיטת בר אילן בדרישה לבטל את הכנס המתוכנן להתקיים בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה בנושא פוליאמוריה.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "אמא אל תבגדי! אני רוצה להכיר את אבא שלי!", "פוליאמוריה היא ניאוף – יבוטל הכנס", "בר אילן מכשירה ניאוף" ועוד.

נציין כי ההפגנה התקיימה למרות הודעת האוניברסיטה על שינוי שנעשה בתכניית הכנס, וזאת על מנת להבהיר שאין בקיומו הבעת עמדה כלפי התופעה, אלא דיון בסוגיות טיפוליות בלבד.

יעקב חמו, שנשא דברים במהלך ההפגנה, פנה במהלכה לפרופ' פאוסט ואמר, "לא ייתכן שיתנו במה אקדמית לתופעות שפלות שכאלו", וקרא למרים לחזור בה ולבטל את הכנס.

מארגון ליב"ה נמסר, "האמירה הציבורית הרחבה והחד משמעית המקיפה רבנים, פרופסורים, סטודנטים וציבור רחב מכל הגוונים והזרמים לא משאירה מקום לספק בדבר הרעיון האווילי של קיום כנס ניאוף כזה באוניברסיטת בר אילן. לכל ברור כי תירוצי האוניברסיטה על שינוי התכנית או על היות הכנס סגור וכד' לא מכשירים את השרץ ולא משכנעים את הציבור. זו לא בושה להודות בטעות ולרדת מהעץ, אנו קוראים לאוניברסיטה לא להמשיך ולהעמיק את הטעות, זה הזמן להודיע על ביטול הכנס. ומודה ועוזב ירוחם".

תגובת הנהלת אוניברסיטת בר אילן: לצערנו אנשי מרכז ליבה המזוהים עם עמדות קיצוניות, מפיצים מידע חלקי ולא עדכני סביב הכנס שהוא אקדמי- טיפולי במהותו.

אנחנו מנהלים דיאלוג לעומקו של ענין עם אנשי סגל וסטודנטים שלנו ודמויות בכירות בעולם הרבני, על תפקידה של האקדמיה. הנהלת האוניברסיטה תומכת באנשי סגל שלה המעוניינים לקיים דיונים עניינים המבוססים על ידע ומחקרים, וכך עשינו גם במקרה הזה, דווקא מתוך הביטחון שלנו בשורשים היהודיים העמוקים שלנו אנחנו רואים בכך סוג של שליחות.

האקדמיה במהותה עוסקת רבות בסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת. אנו עושים את זה במגוון תחומים ואין בעצם הדיון נקיטת עמדה כל שהיא. כללי החופש האקדמי והאחריות שלנו כמוסד אוניברסיטאי מחייבים את החוקרים והמרצים שלנו להיות עם יד על הדופק ולשאול שאלות. מידת ההשפעה שלנו על החברה והעולם כולו מבוססת על יכולות אלה. אנו חוזרים מזמינים את אנשי מרכז ליבה להצטרף לשיח.