שר הכלכלה, אלי כהן
שר הכלכלה, אלי כהןצילום: אלירן אהרון

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, לא מתרגש מהחלטת הפרלמנט האירי להמשיך ולקדם חוק להחרמת תוצרת ישראלית מאזור יהודה ושומרון ומבטיח תגובה הולמת.

"אנחנו בהחלט נבוא ונשקול את הצעדים שלנו מול הסחורות מאירלנד וכן לגבי הסכמי הסחר שיש עם המדינה. חלפו הימים שבהם ניתן היה לבוא ולהחרים את ישראל בלי תגובה. מדינת ישראל נהנית מעוצמה כלכלית וחדשנות טכנולוגית והיא מותג בינלאומי", אומר כהן לערוץ 7.

הוא מספר כיצד ענה לפעילי תנועת ה-BDS שניסו להחרים אירוע ישראלי בקנדה. "אמרתי להם 'אם אתם רוצים לבוא ולהחרים את מדינת ישראל, לכו עם זה עד הסוף'. הם שאלו אותי בתמיהה למה אני מתכוון. עניתי להם, 'כשאתם קמים בבוקר אז את הסלט תאכלו עם עגבנייה רגילה ולא עם עגבניית שרי כי היא פותחה בישראל. כשאתם נוסעים לעבודה תשתמשו במפה רגילה ולא ביישומי ניווט שפותחו בישראל. כשאתם מגיעים למשרד ורוצים להשתמש בדיסק און קי, תשתמשו בדיסק הקשיח כי גם הדיסק און ק הומצא בישראל'. לשמחתנו מדינת ישראל נמצאת בכזה מצב שאי אפשר לבוא ולהחרים אותנו".

הוא מקווה שאירלנד תחזור בה ולא תאפשר את חקיקת החוק באופן סופי. "שר הכלכלה האירי, להבנתי, מתנגד להצעה הזאת ואנחנו ננסה להיעזר בו כדי לסכל אותה באופן סופי".

"ניסיונות ההחרמה של יוזמי החוק באירלנד הם בזויים, פתטיים וצבועים. נפעל למנוע בכל דרך את אישורו הסופי של החוק. במידה והקולות האנטישמיים ינצחו בפרלמנט, והחוק הבזוי יאושר, בכירי משרד הכלכלה והתעשייה בהובלתי, ישקלו נקיטת צעדים כלכלים-מדינים חריפים נגד אירלנד. בין הצעדים הנשקלים, היטל מס על מוצרים אירים המיובאים לישראל, הפסקת הסכמים כלכליים ומסחריים שיש לישראל עם אירלנד ועצירת שיתופי הפעולה נוספים שיש לנו עם האירים", הוא מסכם.