שגריר פולין בישראל משתתף בטקס הדלקת נרות נשמה לציון יום השואה הבינלאומי
שגריר פולין בישראל משתתף בטקס הדלקת נרות נשמה לציון יום השואה הבינלאומיצילום: סטודיו עידן חן

במרכז משמעו"ת בשיתוף עמותת "שם ונר" התקיים טקס לציון יום השואה הבינלאומי בנוכחות שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי, ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, ניצולי שואה ותלמידים מקרית מוצקין.

עמותת שם ונר ערכה טקס הדלקת נרות נשמה ושגריר פולין ודיפלומטים נוספים הקריאו את שמות הנספים הכתובים על גבי הנרות ולאחר-מכן הניחו זרים על גבי אנדרטת הזיכרון.

שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי נשא דברים וציין כי "כל הגופים הפועלים בטקס עושים עשיה מבורכת בהנצחת שמות הנספים ובעקבות זאת אנו יודעים גם את שמם וסיפורם, יש לנו אחריות עצומה לשמור על מורשת וזיכרון של רצח העם הגדול ביותר באנושות, המשימה שלנו בפולין לא נגמרה ולא תגמר לעולם".

ראש העיר, חיים צורי, אמר: "לצד פולנים שהסגירו יהודים היו גם כאלה שהצילו וסיכנו את עצמם. כיום אנו מביטים קדימה אל עבר העתיד ויוצרים גשר של יחסים בין הדור הצעיר למען עתיד טוב יותר".

עמותת "שם ונר" הינה עמותה הפועלת ​להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים ולמטרה זו מקדמת מסורת של הדלקת נר זיכרון אישי לזכר נספים. העמותה בחרה להנציח את שמות הנספים על גבי נרות נשמה, כל אחד בנפרד, כאשר על בית הנר, ישנה מדבקה עם פרטי הנספה וכן קוד שניתן לסרוק על מנת להכיר את סיפורו מקרוב.

במהלך הביקור התקיים רב שיח עם ניצולי שואה, מנהלי בתי ספר, מורים ובני דור שני בהנחיית ד"ר לאה גנור שבמהלכו התקיים דיון בדבר חשיבות ההנצחה וכיצד לשמר את זיכרון השואה באמצעות מיזמים שונים כמו "לכל שם יש נר" של עמותת "שם ונר".