המסגד הנטוש
המסגד הנטושצילום: TPS

הכשרתו לפעילות של מסגד ישן ברחוב בית חב"ד שבפתח הרובע היהודי מעורר את זעמם של תושבים הרואים במהלך פרובוקציה שנועדה לקדם החזרת מסגדי עבר נוספים ברובע היהודי לפעילות על אף שבמקום לא מתגוררים מוסלמים.

שושנה שה־לבן, יו"ר המינהל הקהילתי ברובע היהודי בירושלים, סיפרה לעיתון ידיעות אחרונות: "אני חיה 31 שנים בשכונה. אין לנו בעיה עם המסגד עצמו, הוא היה שם מאז ומתמיד. המבנה גובל בכניסה לרובע היהודי ומצידו השני צמוד לבית מגורים של ארמנים. אם הם יחדשו את פעילות המסגד זו רק פרובוקציה. אין ערבים שגרים באזור הזה. זה כמו שאנחנו נקים מחר בית כנסת באמצע הרובע המוסלמי עם תאורה ורמקולים שמפריעים לסביבה״.

שה־לבן מספרת: "אתמול חיברו שם את התאורה, אף אחד לא הודיע לנו על השיפוצים מראש. אנחנו חיים כאן בשקט עם האנשים ולא מחפשים בעיות, אבל התאורה הירוקה שהותקנה שם השבוע מאירה לנו לתוך הבתים, ואם בהמשך יופעלו ממנו כרוזים שיקראו לתפילה זו כבר תהיה פגיעה בשגרת יומנו".

פנינה סיידל, המתגוררת ברובע מזה 36 שנים, אמרה כי "מובן שבעיר העתיקה ובירושלים יש מסגדים בכל פינה, אנחנו לא מתווכחים עם העובדה שהעיר קדושה לכולם, אבל המסגד הזה נמצא בדיוק בכניסה לרובע היהודי. כל כך הרבה שנים המקום היה לא פעיל ועכשיו הכל כבר נמצא בהליכים מתקדמים ונשאר להם רק להתקין את הרמקולים".

"אנחנו רואים את זה בתור פגיעה בפרטיות ובחיים העצמאיים של הקהילה היהודית ברובע. כל פנייה שלנו לרשויות נענית בחוסר לקיחת אחריות ומגלגלים אותנו ממשרד למשרד".

רבני הרובע חוששים שאם המשטרה לא תעצור את השמשת המסגד בכניסה לרובע, הדבר יגרום לניסיון להחזיר לשימוש מסגדים נוספים נטושים בעיר העתיקה, ביניהם מסגד הצמוד לבית כנסת "החורבה" בעיר.

בתגובה לדברים אומרים בעיריית ירושלים: "בעקבות תלונה שהתקבלה לפני כמה ימים על בניית חדר על הגג, התלונה טופלה והחדר פורק. עיריית ירושלים תמשיך לשמור על הסטטוס־קוו בעיר ותמנע כל פגיעה בו".