שחייה
שחייהפלאש 90

השחיין הפולני האולימפי לשעבר, בארט קיז'יירובסקי, הודיע כי אינו מוכן לקבל את הצעת ראשי איגוד השחייה של מלזיה לאמן את הנבחרת הלאומית.

זאת, לאחר ששלטונות מלזיה הודיעו בשבוע שעבר כי לא יאפשרו לנבחרת הפראלימפית של ישראל לקחת חלק באליפות העולם בשחייה ולמעשה החרימו את נבחרת ישראל.

"סירבתי להצעה מפתה מאוד לאמן את נבחרת השחייה של מלזיה בעקבות ההצהרות האחרונות של פוליטיקאים מלזים על סירובם להעניק ויזה לספורטאים פראלימפים מישראל. אין מקום לזה בספורט", כתב קיז'יירובסקי בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו.

שלטונות מלזיה הודיעו בשבוע שעבר כי לא יאפשרו לנבחרת הפראלימפית של ישראל לקחת חלק במשחקים, שמהווים מוקדמות לקראת האולימפיאדה הפראלימפית בטוקיו 2020.

בישראל גינו את החרם שהוטל על הספורטאים הישראלים ובעקבות הסערה שהתעוררה הודיעו ראשי הוועד הפראלימפי הבינלאומי על החלטתם לשלול ממלזיה את אירוח המשחקים. "כל אליפות עולם חייבת להיות פתוחה לכל הספורטאים והעמים ולאפשר להתחרות בבטחה וללא אפליה. כאשר מדינה מארחת מחרימה אתלטים ממדינה מסויימת מסיבות פוליטיות, אין לנו שום ברירה אלא לחפש מדינה מארחת חדשה" אמר נשיא הוועד הפראלימפי, אנדרו פרסונס.