מחאה מול בר אילן
מחאה מול בר אילןצילום: דוברות

מחאה מול אוניברסיטת בר אילן. שלטים עם הכיתוב "ניאוף בבר אילן" הונפו היום (שלישי) בגשרים הסמוכים לאוניברסיטה.

בנוסף מאות מודעות נתלו בסוף השבוע האחרון בבתי כנסת ובלוחות מודעות ברחבי גוש דן נגד כוונת האוניברסיטה לקיים כנס בנושא פוליאמוריה בשבוע הבא. מודעות נתלו גם בבתי הכנסת שבהם מתפללים רקטורית ונשיא האוניברסיטה.

המחאה נערכת למרות החלטת הנהלת האוניברסיטה לשנות את תוכניית הכנס כך שיובהר שמדובר בכנס הנוגע בהיבט הטיפולי של התופעה ואינו מבקש להעניק לה לגיטימציה.

השבוע נערכה הפגנה מול ביתה של רקטורית האוניברסיטה, בה קראו המפגינים לרקטורית לחזור בה ולבטל את הכנס לאלתר. בנוסף, רבנים ופרופסורים יצאו בשבוע שעבר לאוניברסיטה לבטל את הכנס, ביניהם הרב יצחק שילת, פרופ' עלי מרצבך ועוד.

מארגון ליב"ה נמסר "כל מי ששומע על הכנס הנוראי הזה מזדעזע, נזעק ותוהה מה קרה לאוניברסיטת בר אילן. חשבנו שבשבת בה אנו קוראים את עשרת הדברות העומדות בבסיס תורתנו ובתוכם 'לא תנאף' - חשוב שהציבור ידע מה מתרחש 'מתחת לאף' שלו. אנו שבים וקוראים להנהלת האוניברסיטה ולחבר הנאמנים שלה להתעשת ולא לפעול כנגד הציווי הנצחי 'לא תנאף'. עדיין אפשר לתקן, לעצור את הבזיון ולבטל את הכנס המזעזע".

תגובת הנהלת אוניברסיטת בר אילן: לצערנו אנשי מרכז ליבה המזוהים עם עמדות קיצוניות, מפיצים מידע חלקי ולא עדכני סביב הכנס שהוא אקדמי- טיפולי במהותו.

אנחנו מנהלים דיאלוג לעומקו של עניין עם אנשי סגל וסטודנטים שלנו ודמויות בכירות בעולם הרבני, על תפקידה של האקדמיה. הנהלת האוניברסיטה תומכת באנשי סגל שלה המעוניינים לקיים דיונים עניינים המבוססים על ידע ומחקרים, וכך עשינו גם במקרה הזה, דווקא מתוך הביטחון שלנו בשורשים היהודיים העמוקים שלנו אנחנו רואים בכך סוג של שליחות.

האקדמיה במהותה עוסקת רבות בסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת. אנו עושים את זה במגוון תחומים ואין בעצם הדיון נקיטת עמדה כל שהיא. כללי החופש האקדמי והאחריות שלנו כמוסד אוניברסיטאי מחייבים את החוקרים והמרצים שלנו להיות עם יד על הדופק ולשאול שאלות. מידת ההשפעה שלנו על החברה והעולם כולו מבוססת על יכולות אלה. אנו חוזרים מזמינים את אנשי מרכז ליבה להצטרף לשיח.