השופטת אסתר חיות
השופטת אסתר חיותצילום: אסתי דזיובוב/TPS

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה את ערעור פעילי השמאל קובי סניץ ואילן שליף על החלטת בית משפט השלום בירושלים שלא לפסול את השופט פולוק שדן בקובלנה שהגיש נגדם ארגון 'עד כאן'.

לטענתם השופט נחשף לחומרי חקירה במהלך הדיונים, ולכן עליו לפסול את עצמו. לאחר שבית משפט השלום סירב לבקשה הגישו השניים ערעור לבית המשפט העליון, שכאמור נדחה.

בדחיית הערער קבעה הנשיאה חיות כי רק במקרים חריגים של חשיפה לחומרי ראיות על השופט לפסול עצמו, וכי המקרה הזה לא נכלל בהם. עוד הוסיפה כי "ככל שסברו המערערים כי עצם קיום דיון בבקשה לגילוי החומר בפני השופט פולוק מקיים עילה לפסילתו, היה עליהם להגישה מבעוד מועד, ולא להמתין לדיון עצמו".

נזכיר כי את הקובלנה הפלילית נגדם הגיש ארגון 'עד כאן', בשם ובשיתוף חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב שנפגעו מהפרות הסדר שמתקיימות מדי יום שישי בנבי סאלח, בנעלין ובמקומות אחרים. לעתירה הצטרפו שלושה חיילים שנפצעו בשנים האחרונות בהפגנות הללו, אחד מהם היה לוחם באגוז שחברו לצמד הוכה על ידי נשים פלסטיניות שניסו למנוע ממנו לעצור נער שידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בכפר נבי סאלח.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן', מסר "נדחה עוד ניסיון של האנרכיסטים להרוויח זמן ולעכב את ההליך המשפטי נגדם. הפעם גם נשיאת בית המשפט העליון קבעה כי אין עילה לבקשתם להחליף שופט, וכי התנהלותם בהגשת הבקשה הייתה איטית.

"מדובר באנרכיסטים קיצוניים, חברי ארגון 'אנרכיסטים נגד גדרות', שמזה כ-15 שנים פועלים יחד עם גורמים קיצוניים ישראלים ובינלאומיים לתקיפה ופציעה של חיילי צה"ל, תוך טענה הזויה שבדרך זו הם פועלים להגנה על זכויות אדם. הגיע הזמן לעשות סוף לתופעה, לעצור את פעילותם העבריינית של אזרחי ישראל הפוגעים בחיילי צה"ל, ולהעמיד אותם לדין".