אלוף במיל' עוזי דיין
אלוף במיל' עוזי דייןצילום: יוני קמפינסקי

האלוף במיל' עוזי דיין שמתמודד למשבצת מחוז מישור החוף ברשימת ''הליכוד'' לכנסת, מגיב על הריצה המשותפת של הרמטכ''לים לשעבר בוגי יעלון ובני גנץ.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר דיין כי הליכוד חייב להכניס כמה שיותר אלופים לרשימתו, כתשובה לנסיקה של מפלגת חוסן לישראל בסקרים.

"יש כאן מלחמה על הבית הלאומי, האידיאולוגי והפוליטי וצריכים להתנהג כמו במלחמה, לא חס ושלום שיורים אחד על השני אלא צריכים כעת שלליכוד תהיה נבחרת איכותית עם גרעין ביטחוני חזק. נבחרת שאנשים יסחפו אליה כי כרגע אנחנו מאבדים מעט מנדטים למפלגה החדשה הזאת", הזהיר דיין.

לדברי דיין, גנץ ויעלון הם סכנה לבית הלאומי: "אנחנו עלולים לקבל את אחד מהם כשר ביטחון וזו סכנה. אם ניקח לדוגמא את סוגיית הגבולות, אצלנו בליכוד הירדן זה הגבול המזרחי, אבל בנאום שלהם הם דיברו על חתירה לשלום כשהירדן יהיה גבול ביטחוני ולא הגבול המזרחי.

"אחרי הבחירות כנראה שתוצג גם תכנית אמריקאית, מי יעמוד מולה באופן נחוש? האם זה יהיה נגץ שדיבר על חתירה לשלום כמעט בכל מחיר?".

דיין לא רוצה להיגרר להשמצות על תפקודם הצבאי של גנץ ויעלון במבצע צוק איתן, "הביקורת מוצדקת אבל אני לא חושב שהדיון על תפקודם בצה"ל הוא החשוב, בוגי היה סגן שלי ביחידה, הייתי מפקד של בני גנץ ביו"ש. כרגע אני יותר דואג לבית שלי. אני חושב שהחמאס הוא לא חלק מהפתרון אלא הוא חלק מהבעיה וצריך למוטט אותו ולהם יש דעה שונה, זו ויכוח על עתידנו".

"בימים כתיקונם דשדוש על שלושים מנדטים זה בסדר אבל במצב הנוכחי אם לא נשכיל להביא יותר משלושים מנדטים עלול להיות מצב שהליכוד יהיה המפלגה הגדולה ביותר אבל לא נהיה מסוגלים באמת לשלוט. לכן אנחנו צריכים אלופים מנצחים כמו יואב גלנט ואני, יש לזה חשיבות עצומה. צריכים לשכוח מכל הדילים והרשימות ולגבש רשימה עם גרעין ביטחוני חזק".