שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

אחרי שלילת התחרות, עכשיו מגיע העונש הכפול. אלוף אירופה לשעבר, הפולני ברטוש קיזירובסקי כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא סרב להצעה לאמן את נבחרת השחיה הלאומית של מלזיה בגלל ההצהרות של הפוליטיקאים שלה שניסו להטיל חרם על ישראל ולהדיר מאליפות העולם בשחיה פראולימפית את הספורטאים הישראליים.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב קיזירובסקי, שכאמור בעצמו היה שחיין, כי קיבל הצעת אימון אטרקטיבית מאוד, אבל נמנע מלקבלה "בשל ההצהרות האחרונות של פוליטיקאים מלזים והסירוב להעניק ויזה לאתלטים".

בדבריו מתייחס אלוף אירופה לשעבר בן ה-41 לניסיון החרם של המלזים על הספורטאים הישראלים שאסרו את כניסתם למדינה ולהשתתפות באליפות העולם בשחיה שאמורה הייתה להתקיים שם החל מ-29 ביולי ועד 4 באוגוסט.

לאחר לחצים רבים ומשהתעקשה מלזיה וראש ממשלתה שלא לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות באליפות שעשויה להוות אבן דרך רצינית להתחרות במשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן ב-2020, החליטו בשבוע שעבר בוועד הפראולימפי הבינלאומי בשחיה, לשלול את קיום התחרות מהמלזים, כשזה טרם נקבע היכן יתקיים בתאריך המקורי שנקבע.

כעת המלזים נענשים ענישה נוספת כשמאמנים דוחים את הצעותיהם להגיע ולאמנם. קיזירובסקי עצמו כתב כי להדרת הספורטאים הישראלים "אין מקום בספורט". יש צדק בספורט.