סרי לנקה
סרי לנקהצילום: ISTOCK

סרי לנקה תקיים אירוע חגיגי (Road Show) לסוכני ומפעילי תיירות ועיתונאים ב-10 בפברואר 2019 במלון שרתון בתל אביב, – במטרה לקדם את התיירות לאי הקסום שבדרום אסיה.

סרי לנקה יא מדינת אי טרופית הממוקמת ליד החוף הדרום מזרחי של הודו, קרוב לקו המשווה. אורכה כ-350 קילומטרים ורוחבה כ-180 קילומטרים. ניתן למצוא בה את כל האטרקציות התיירותית שתייר יכול לבקש: חופי ים עם מי טורקיז משופעים בעצי קוקוס מושלמים לצלילה וגלישה; מקדשים עתיקים; נופים טרופיים ושדות אורז; שמורות טבע עם נחלים, מפלים ואגמים; טיולי ספארי ואתרי מורשת היסטוריים; תרבות עשירה; פסטיבלים צבעוניים וערים פסטורליות הבנויות בסגנון אנגלי.

חברת לונלי פלאנט קבעה כי סרי לנקה היא יעד התיירות מספר 1 בעולם לשנת 2019. סרי לנקה הוכתרה בשנת 2018 על ידי ארגון התיירות העולמי (World Travel Awards) כיעד הטוב ביותר ביבשת אסיה. בין האתרים הידועים של סרי לנקה: מקדש דמבולה, שבו עשרות פסלי בודהה מתקופות שונות וציורי קיר צבעוניים ועתיקים; העיר קנדי הציורית עם מקדש השן שבו שמורה על פי המסורת שן של בודהה מלפני 2,500 שנה; נוורה אלייה (Nuwara Eliya), העיר הגבוהה בסרי לנקה שבקרבתה נמצאים מטעי התה המפורסמים של סרי לנקה, מהם מפיקים את התה הציילוני, שמיוצא לכל העולם.

עיר הבירה של סרי לנקה היא קולומבו. זו העיר הגדולה במדינה, שמהווה את המרכז התרבותי והכלכלי. נגומבו (Negombo) היא עיירת חוף שנמצאת מעט צפונית לעיר הבירה קולומבו. תמצאו שם לגונה יפהפייה, שוק דגים מרשים ותוסס, שפע של אוכל טוב, מסעדות ופאבים על החוף. בעיר פינאוולה (Pinnawala) נמצא אתר מיוחד שהתפרסם ברחבי כל העולם, כמקום שכל כולו מוקדש לטיפול בפילים יתומים.

אתר תיירות חשוב נוסף הוא מצודת סיגיריה. מדובר בשרידי מצודה שבנויה על "סלע האריה" (Lion's Rock) העצום שמתנשא לגובה 200 מטרים. וכן, עיר המקדשים אנורדהפורה ובה מבנים ושרידים שחלקם עוד משנת 900 לפני הספירה.

לחובבי הטבע מומלץ לבקר בספארי בגן הלאומי יאלה, שבה ניתן לצפות בבעלי חיים בסביבתם הטבעית והירוקה. סרי לנקה היא יעד אידיאלי לחובבי גלישה בזכות הגלים המצוינים שיש בה והחופים היפהפיים שנחשבים מהטובים בעולם לגלישה.

אלפי גולשים מכל העולם נוהרים לסרי לנקה. הגלישה אפשרית בסרי לנקה במשך כל השנה. הדת הנפוצה במדינה היא הבודהיזם. משמעות השם בשפת הסנסקריט היא “האי הקדוש”. השפות הרשמיות בסרי לנקה הן סינהאלית (Sinhalese) וטאמילית (Tamil). הפירות בסרי לנקה הם מהייחודים, הטעימים והטריים בכל העולם. המטבע הרשמי במדינה הוא הרופי הסרי לנקי (LKR).

בשנת 2017 ביקרו בסרי לנקה 11,080 תיירים מישראל ובשנת 2018 נרשמה עליה משמעותית נוספת בתיירות מישראל: 13,833. היעד בשנת 2019 הוא גידול של 20 אחוז בתנועת התיירות מישראל.