תינוק
תינוקצילום: ISTOCK

הצעת חוק דמוקרטית במדינת ווירג'יניה תאפשר לרצוח תינוק גם לאחר שיצא מבטן אמו, אם האמא רוצה זאת – וזאת משום שהשארת התינוק בחיים תסכן את בריאותה "הפיזית או הנפשית" של האמא.

ההצעה מהווה הקצנה נוספת של תומכי ההפלות, לאחר שמדינת ניו יורק אימצה באחרונה חוק שמאפשר לבצע הפלות גם אחרי השבוע ה-24 להריון, עד ליום האחרון של ההריון.

החוק הנוכחי בווירג'יניה מתיר הפלות בשליש השלישי של ההריון רק אם קיימת סכנה "מהותית ובלתי ניתנת לריפוי" לחיי האם. החוק המוצע הגיע להצבעה בקונגרס של וירג'יניה אך לא קודם בסופו של דבר. עם זאת, הוא עורר פלצות בקרב שמרנים – ובמיוחד לאחר שמושל הדמוקרטי של וירג'יניה העניק את פירושו לחוק.

המושל, רלף נורת'רם, נוירולוג ילדים במקצועו, טען בראיון רדיופוני שהחוק יאפשר להרוג את התינוק "רק במקרים בהם עלולים להיות עיוותים חמורים" אצל התינוק או כאשר התינוק שנולד "אינו בר-חיים (viable)".

במקרים שכאלה, אמר, "התינוק ייולד, ידאגו לכך שלתינוק יהיה נוח, הוא יוחיה אם זה מה שהאמא והמשפחה רוצים. ואז יתקיים דיון בין הרופאים לאמא". בדיונים התקשורתיים סביב החוק טענו תומכות החוק הפמיניסטיות כי גם במקרים שכאלה, הריגת התינוק נובעת מדאגה לבריאותה של האמא, ולגברים אין שום זכות להתערב בנושא, משום שמדובר ב"גופה של אישה".

הנשיא, דונלד טראמפ, אמר בראיון שפורסם ביום רביעי שהצעת החוק תזריק מרץ לתנועה המתנגדת להפלות – תנועת ה-pro-life ("תומכי החיים", בניגוד לתנועה התומכת בהפלות, הקרויה pro-choice, "תומכי בחירה").

"הדבר הזה ירים אם כל תנועת תומכי החיים כמו שאולי היא מעולם לא הורמה בעבר", אמר טראמפ ל-Daily Caller.

נושא ההפלות הוא הנושא ה"חם" ביותר שמפריד בין שמרנים לליברלים בארה"ב – בניגוד לישראל, בה אין כמעט דיון ציבורי בנושא.