אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף את בל"ד בעקבות ועידת המפלגה שהתקיימה היום ונפתחה בשירת ההמנון הפלסטיני - "מווטיני" (מולדתי).

"התכנים והמסר שיצאו מהוועידה שהתקיימה היום מוכיחים פעם נוספת, שמדובר בגיס חמישי ובבגידה במדינה לכל דבר ועניין. נמשיך במאמצנו להוציא את תנועת בל"ד מחוץ לחוק", כתב ליברמן.

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי אמר כי "אם אנו רוצים למנוע מצב בו המחבלים של בל"ד יפוצצו עצמם במשכן הכנסת, זו העת לגרש אותם ואת תומכיהם לסוריה. מדובר בעוד חרפה מבית היוצר של המפלגה הטרוריסטית שמנסה לחסל בגלוי את מדינת ישראל, חרפה שיש לעצור בהקדם".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי התנועה הוסיף"אני קורא הערב לראש הממשלה להורות לשב"כ לפתוח בחקירה מיידית כנגד מפלגת בל"ד ולהוציאה בהקדם אל מחוץ לחוק ולהכריז עליה כארגון טרור. זהו תפקידו של שב"כ כפי שמוגדר בחוק: לסכל חתרנות מדינית. יש לפתוח בחקירה באופן מיידי".

מזכ"ל מפלגת בל"ד, מטאנס שחאדה, נבחר היום (שבת) ליושב ראש המפלגה - לאחר שניצח ב-12 קולות את אשרף קורטאם בסיבוב השני. למקום השני נבחרה הפעילה היבא יזבק, ולמקום השלישי נבחר מאזן גנאים, לשעבר ראש העיר סכנין.

לאחר זכייתו אמר שחאדה כי המפלגה "מתחדשת ומתרעננת" וכי ינהיג את בל"ד "בדבקות בעקרונות שלנו, בזהות הפלסטינית ובחתירה לשוויון מלא לאזרחים הערבים". לדבריו, "אם לא יעלה בידינו לשמור על הרשימה המשותפת - נקרא לחיבורים חדשים, ערכיים יותר ואיתנים יותר, רחוקים מהפופוליזם הגואה, במטרה לעצב מחדש את הדרישות של הערבים בתוך ישראל".