איילת שקד
איילת שקדצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (ראשון) בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' ברשת ב' להחלטה שקיבלו היא והשר נפתלי בנט לפרוש ממפלגת הבית היהודי ולהקים מפלגה חדשה.

"הבית היהודי זו מפלגה מופלאה אבל זו מפלגה דתית, אנחנו לא מפלגה דתית", ציינה שקד בתשובה לשאלה מדוע היה צורך בהקמת מפלגת הימין החדש.

"כשאנחנו ישבנו נציגים חילונים ודתיים וחשבנו על הדרך לחיים משותפים כאן, וחשבנו על אמנת גביזון-מדן", הסבירה שקד, אך ציינה מנגד, "צריך לעדכן את האמנה לשנת 2019 ולמצוא פתרונות".

כאשר נשאלה שקד אם משמעות התמיכה שלה באמנה היא תמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, השיבה, "אנחנו לא בעד תחבורה ציבורית בשבת, אנחנו בעד למצוא פתרונות מקומיים איפה שצריך. אי אפשר לקחת חלקים מהאמנה".

"אנחנו רוצים להקים ועדה ציבורית שתשב ברוח האמנה, תעדכן אותה, ותמצא פתרונות. אבל הרוח של האמנה היא הרוח הנכונה", הסבירה.

בהמשך נשאלה שקד על סוגיות ספציפיות, כדוגמת הקמת גשר יהודית בשבת או חילול השבת סביב האירוויזיון, אך סירבה להתייחס לפרטים, "אני לא רוצה להיכנס כרגע לפרטים, אני רוצה להסביר באופן כללי, במדינת ישראל חיים חילונים, דתיים וחרדים, כל אחד צריך לכבד את השני וצריך למצוא את הדרך לחיות ביחד, צריך להסתכל על המאחד ולא על המפריד".

"אני לא שיניתי את האידאולוגיה שלי, האידאולוגיה שלי היא אותה אידאולוגיה. הקמנו מפלגה ששמה את השיתוף במוקד ואני חושבת שבשיח בין דתיים לחילונים אפשר לפתור כל בעיה", הוסיפה.