אוהדי בני יהודה. לא לגזענות
אוהדי בני יהודה. לא לגזענותצילום: פלאש 90

רק לחשוב מה היה קורה אילו זה היה הפוך. אמש (מוצאי שבת), בדקה ה-37 של המשחק במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל בכדורגל בין בני יהודה תל אביב לבית"ר ירושלים, החלו להישמע מיציעי הקבוצה המארחת בני יהודה נהמות לעבר שני שחקניה שחומי העור של בית"ר - אנטואן קונטה ופרדי פלומן.

נהמות אלו כמעט והביאו לסיום המשחק לפני תום 90 הדקות, כשהבעלים של בני יהודה, ברק אברמוב הודה כי כמעט והורה לשחקני קבוצתו שלא לעלות אל המחצית השניה.

על אף ההפסד ועל אף העובדה כי בני יהודה לא כובשת מאז מכרה את מלך השערים שלה ושל ליגת העל, ירדן שועה, למכבי חיפה בחלון ההעברות האחרון, בבני יהודה ובבית"ר ירושלים והכדורגל הישראלי כולו עוסקים רק בדבר אחד - גזענות אוהדי בני יהודה.

בדו"ח השיפוט שלו כתב שופט המשחק יגאל פריד כי "בדקה ה-37 החלו נהמות מיציע שאוכלס על ידי אוהדי בני יהודה לעבר שני שחקני בית''ר ירושלים, קונטה ופלומן. כל זמן שהכדור היה ברגליים שלהם הנהמות הללו נמשכו עד השריקה לסיום המחצית הראשונה. עם הירידה למחצית, ובשיתוף פעולה עם משקיף המשחק והכרוז, הופעל השלב הראשון כנגד קריאות גזעניות במגרשים. לפני פתיחת המחצית השניה הטקסט הושמע שוב על ידי כרוז המשחק. אציין כי במהלך המחצית השניה לא נשמעו נהמות או קריאות גזעניות כנגד השחקנים".

בבני יהודה סבורים כי הקריאות של אוהדיהם הופנו בעיקר בכדי לפגוע בבעלים של הקבוצה, ברק אברמוב ובכדי לפגוע לו בכיס על ידי קנס בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, אך עם זאת הודו שם כי זהו מעשה מכוער שאין לו מקום בספורט ובחיים, בכלל.

דן מורי, בלמה של בני יהודה ששיחק בעברו במדי בית"ר אמר מיד עם סיום המשחק אמש כי הוא מתבייש שבכלל צריך לדבר על גזענות. "הימים בעבר בהם היו עבדים שחורים חלפו מזמן".

מאמן בית"ר ניר קלינגר סיפר לאחר המשחק, כי שחקניו לעברם היו מופנים הנהמות, היו שבורים ורצוצים מהם וכי התחייב שאם מקרה זה יחזור על עצמו שנית במהלך המחצית השניה, הוא יירד יחד איתם אל חדר ההלבשה ויסרב לחזור ולקיים את המשחק.

הבוקר כתבו שניים משחקני בית"ר ברשתות החברתיות כי הם מזועזעים מהמעשה הבזוי של אוהדי בני יהודה. מאור בוזגלו כתב כי "יש דברים שיכולים להוציא מדעתי ומה שקרה אתמול במהלך המשחק זה אחד מהם. שנת 2019 לעזאזל ואין שום מקום באף מגרש בעולם להתנהגות כזו. לא לגזענות!".

והבלם הירושלמי טל בן חיים הוסיף כשכתב "שנת 2019 ועדיין יש גזענות במגרשים?! התביישתי להיות על כר הדשא. הגיע הזמן שיהיו מצלמות בכל המגרשים, שהמשטרה תעצור את אותם גזעניים, שהפרקליטות תדרוש עונשי מאסר ושופטי בתי המשפט יקבלו החלטה להכניסם מאחורי סורג ובריח!".

הבלם הוותיק ששיחק בליגות הטובות בעולם הוסיף כשכתב "לכל המתייפייפים שישאלו אם האוהדים שלנו היו עושים את זה האם הייתי כותב אותו דבר? התשובה היא כן!! אין מקום לגזענות בחיים בכלל ובכדורגל בפרט! אתם לא יותר טובים מאף אחד ואין צורך לדרוך על האחר כדי להרגיש יותר טוב עם עצמך!".