
סוף סוף עסקים רבים הבינו את הצורך בקידום האתר שלהם על מנת לחשוף את העסק שלהם ללקוחות חדשים ולהתחיל להרוויח הרבה יותר ממה שהם שיערו שאפשר. הבעיה היא שעם הביקוש, גם ההיצע גדל. ישנן לא מעט חברות קידום אתרים כיום שמציעות את אותו שירות, ועבור הלקוח הממוצע אין לו אפשרות לדעת מה אותה חברה מציעה ביחס למתחרות מלבד לשמוע את אותן הבטחות במחירים שונים.
אז מה אפשר לעשות כדי לבחור חברת קידום?
הדבר הראשון הוא לשמוע מה חברת קידום האתרים רוצה ללמוד על העסק שלך לפני שהיא נותנת לך הצעת מחיר. חברת קידום שתגיד לך כבר בתחילת השיחה את המחירים ופחות או יותר לא תראה עניין בעסק שלך, סביר להניח שתיקח לך כסף מבלי באמת להשקיע בך בקידום אמיתי שיהיה תפור למידותיך. קידום אתר היא לא עבודה שיכולה להתבצע באמצעות אוטומציה ואין אתר שדומה אחד לשני כך שתכנית שעובדת על אתר אחד לא בהכרח תעבוד על אתר אחר. חברת קידום צריכה לעבור עלה אתר שלך ולראות את נקודות החולשה שלו ובעת הצורך לבצע אופטימיזציה, ללמוד על התחום שלך ולראות את התחרות שיש בו ולהסתכל על המתחרים. רק לאחר מכן יהיה ניתן לגבש הצעת מחיר נורמלית.
עוד דבר שצריך לקחת בחשבון – יש כמה חברות שיציעו לכם הצעות מפתות והבטחות מדהימות. "מקום ראשון בגוגל!" הם יגידו לך אבל יש משהו חשוב שצריך להבין – גוגל לא עובדים עם אף אחד. ואף אחד לא יכול להבטיח מיקום ראשון בגוגל ובטח לא לביטויים תחרותיים שיניבו לכם רווחים. אם שם העסק שלכם יופיע ראשון בגוגל, סביר להניח שהתקדמות רבה לא תהיה, אבל אם תופיעו בביטויים רלוונטיים לתחום, בין אם יש להם 200 חיפושים בחודש ובין אם יש להם 2000 או יותר, ההבדל יהיה מורגש. מי שמבטיח לכם הצלחה עלול להטעות אתכם ולכן עדיף להימנע ממקרים כאלו.
אחרי שכבר התחלתם לעבוד עם חברה, איך יודעים שהיא טובה?
כשמדובר בקידום אורגני בגוגל, הדבר הראשון שאתם צריכים להבין זה שעבודת הקידום לוקחת זמן. קידום אתרים אורגני לא לקוח חודש ולא חודשיים, זוהי העבודה שלוקחת חודשים ארוכים עד שמתחילים לראות תוצאות, אבל כשהן מגיעות – הן שוות יותר מכל קידום ממומן או פרסום בגוגל שעליו אתם משלמים פר קליק. את התוצאות אפשר לראות בתוך כחצי שנה לפחות ואם אתם רואים שיש התקדמות בכניסות לאתר וכמובן בהמרות – הכיוון הוא טוב.
בנוסף לכך, חברות רבות לא מספקות דו"חות ואף לא יגידו לכן מה הן עושות. ובכן, יש בזה סוג של היגיון. סודות המקצוע זה נקודה אחת, אך גם העובדה שאי אפשר לפרט כל פעולה, מהלך או ניתוח שבוצע על האתר. חלק לא מבוטל מהעבודה מורכב מפרטים קטנים ולכן קשה לפרט בדו"ח מה באמת נעשה באתר ומה לא. עם זאת, יהיה ראוי לקבל דו"ח מיקומים או סטטיסטיקות כדי שתוכלו לאמוד את ההצלחה של הקידום. עוד דבר אחרון – שמירה על קשר עם חברת הקידום, באמצעות המייל, הווצאפ או אפילו דרך הטלפון זה חיוני בהחלט. הראו עירנות וחברת הקידום תראה עירנות בחזרה.
המאמר נכתב ע"י אתר ksite - בניית אתר אינטרנט.
בהצלחה.