ארדן חושף: פעילי טרור בתוך ארגוני ה-BDS

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן חשף היום (ראשון) דו"ח מקיף שמציג את הקשר העמוק בין ארגוני הטרור "חמאס" ו"החזית העממית" לבין ארגוני BDS הפועלים להחרים את ישראל.

הדו"ח מתבסס על מחקר מקיף שבוצע באגף המחקר במשרד לנושאים אסטרטגיים. הדו"ח שיתפרסם בשפות אנגלית, ספרדית, גרמנית וצרפתית ועברית ישלח למנהיגים מדיניים, וגורמים פיננסיים ברחבי העולם על מנת שיפעלו כנגד ארגוני החרם ויעצרו את המימון לארגוני חרם.

עיקרי הדו"ח:

ארגוני הטרור הפלסטיניים, החמאס ו"החזית העממית לשחרור פלסטין", החדירו בשנים האחרונות עשרות פעילי טרור בעבר ובהווה לתוך רשת ארגוני החברה האזרחית, על מנת לקדם חרמות נגד ישראל, וזאת כחלק מאסטרטגיית המאבק הכוללת בישראל.

המחקר דגם 13 ארגוני BDS ברחבי העולם, שבתוכם אותרו 30 מחבלים ופעילי טרור, בעבר ובהווה. 20 מהם ישבו בכלא, חלק מהם רוצחים ופעילי טרור בכירים, שממלאים כיום תפקיד, חלקם אף תפקיד בכיר, בארגוני חרם. בתי דין בישראל קבעו כי לגבי חלק מפעילים הנמצאים בדו"ח קיימת מסוכנות ממשית.

ארגוני הטרור רואים במאבק האזרחי נגד ישראל מאבק משלים למאבק המזוין, ובמסגרת זו הם רואים בקידום חרמות נגד ישראל טקטיקה נוספת בדרך להשמדת מדינת ישראל.

ארגוני הטרור רואים בארגוני החברה האזרחית, ברשות הפלסטינית, באירופה, בצפון אמריקה ובדרום אפריקה, בית גידול לפעיליהם ולפעילותם.

הדו"ח מצביע על מערכת קשרים מסועפת וחובקת עולם – בין ארגוני הטרור לארגוני החרם. מעל 100 קשרים אותרו ובהם קמפיינים משותפים, כוח אדם משותף וסיוע כלכלי.

כיצד עובדת השיטה? הדו"ח חושף כי מחבלים מורשעים ופעילים של ארגוני טרור, בהם רוצחי ישראלים, שריצו עונשי מאסר בכלא הישראלי, מכהנים כיום בתפקידים בכירים בארגוני דה לגיטימציה המקדמים חרמות, וממנים לצידם פעילי טרור נוספים לתפקידים בכירים בארגון. פעילים אלה, ממשיכים לשמור על קשרים ארגוניים, כספיים, ואופרטיביים עם ארגוני הטרור. לא אחת, הפעילים מקפידים לשמור על 'פרופיל נמוך', הסתרה של פעולות הטרור שלהם ואף שיוכם הארגוני תוך שהם מוסיפים לשמם מקצועות לגיטימיים כגון 'עיתונאי', 'סופר', 'רקדן' וכו'.

במשרד לנושאים אסטרטגיים חשפו לאחרונה שארגוני חרם המופיעים בדו"ח, ובהם עובדים פעילי טרור, מקבלים מימון מדינתי, בהיקפים של מיליוני יורו ממדינות באירופה; תרומות מקרנות פילנטרופיות; וגישה לגיוס כספים באמצעות מערכות פיננסיות ובנקאיות.

בשנה האחרונה, הודות לפעילות מדינית של המשרד ולחשיפת קשרי הטרור של הארגונים, מספר מדינות באירופה הודיעו על בחינה מחודשת ועצירת כספים המועברים לארגוני חרם.

שיטת ההסוואה של הקשר לארגוני הטרור הובילה לכך שגורמים מערביים, בעיקר באירופה, רואים בפעילי הטרור בעבר ובהווה ובארגוני החרם פעילות אזרחית לגיטימית. במסגרת זו נפגשים חברי פרלמנט אירופיים עם פעילי טרור כדי להפעיל לחץ למען שחרור מחבלים עם דם על הידיים הכלואים בבתי סוהר בישראל, וכן לקדם חרמות נגד ישראל כחלק ממימוש טקטיקת המאבק בה.

במשרד לנושאים אסטרטגיים מדגישים כי דו"ח זה בא "להסיר באופן חד משמעי את המסכה האזרחית מעל פניהם של ארגוני BDS".

"באמצעות חשיפת מחקר עומק זה למדינאים ולגורמים במערכת הפיננסית", מסבירים במשרד,"נפעל, יחד עם גורמים נוספים בממשלת ישראל, מול מדינות במערב בדרישה להפסיק לאפשר את פעילות הארגונים נגד ישראל ובכלל זה לפעול לעצירת מימון לארגוני חרם אלה עקב זיקתם הברורה לארגוני טרור מוכרזים".

דוגמאות מהדו"ח:

א. ארגון הוועדה הלאומית הפלסטינית (BNC) רואה את עצמו כארגון המוביל את קמפיין ה-BDS העולמי. ל-BNC זרוע תרבותית-אקדמית, המקדמת באגרסיביות חרמות תרבותיים ומשתמשת לא אחת באמצעי אלימות והפחדה כנגד גורמי תרבות המקיימים קשרים עם ישראל. בקואליציית ה-BNC חברים הכוחות הלאומיים והאסלאמיים, ובהם נציגים של ארגוני הטרור החמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין. לאחרונה, בעקבות מידעים על קשרי הטרור של הארגון, שהעביר המשרד לנושאים אסטרטגיים, סגרה פלטפורמת מימון המונים (DonorBox) את האפשרות של ארגון ה- BNC לגייס באמצעותה תרומות ברחבי העולם.

ב. בראש ארגון החרם הפלשתיני אל-חק עומד מחבל מורשע, פעיל החזית העממית לשעבר שעאוון ג'בארין, שהכניס לארגון מחבלי חז"ע לתפקידים בכירים. אותו ג'בארין מסתובב באירופה, מקבל לגיטימציה מממשלות במערב, ומגייס סכומי כסף גדולים לפעילות חרם נגד ישראל.

ג. לילא ח'אלד, חברה בארגון הטרור החזית העממית (PFLP) מזה חמישים שנה. ח'אלד חטפה מטוס TWA בשנת 1969, והיתה מעורבת בניסיון חטיפת מטוס אל-על בשנת 1970. ח'אלד מקדמת BDS לרבות גיוס כספים למטרה זו, בעודה ממשיכה בפעילות טרור ובקשרים עם גורמי טרור גם בעשור האחרון. בדו"ח מתוארת פגישה של חאלד, עם חבר ארגון הטרור חז"ע, מוסטפא עוואד, בפרלמנט האירופי, בקמפיין משותף לשחרור מחבלים מהכלא הישראלי , וזאת תחת הכסות של "ארגון זכויות אדם", ארגון סאמידון. על עוואד נגזרה שנת מאסר ביולי 2018, בין היתר, בשל חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים, לרבות עם ארגון הטרור חיזבאללה.