התנצל. אמסלם
התנצל. אמסלםצילום: חזקי ברוך

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם עורר הבוקר (שני) סערה כאשר עשה שימוש במונח "אוטיסט" במהלך ראיון רדיופוני.

אמסלם תקף בראיון ל"רדיו דרום" את יו"ר מפלגת "חוסן לישראל" בני גנץ בעקבות מסיבת השחרור הבזבזנית שנערכה לו, "כשהוא השתחרר מצה"ל הוא עשה לעצמו מסיבת סיום ב-600 אלף שקל מכספי הציבור והמיסים. אמרתי לעצמי, אם ראש הממשלה היה עושה ב-6,000 ש"ח אני מניח שכורש ברנור (ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר) היה שולח לחקור אותו, הוא ומנדלבליט".

בתגובה לשאלת המראיין שהקשה כי גנץ עצמו לא ארגן את המסיבה ולא היה אמור לדעת את העלויות השיב אמסלם, "תראה לאיפה אתה הולך, כאילו הרמטכ"ל הוא איזה אוטיסט שלא מעניין אותו כלום, לא מבין כלום".

בעקבות הדברים תקף יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את אמסלם בחריפות בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, על השימוש במילה "אוטיסט", תוך שהוא מזכיר את עובדת התמודדות משפחתו עם בתם הסובלת מאוטיזם.

"דודי אמסלם אמר עכשיו ברדיו על בני גנץ שהוא אוטיסט. כי להיות הילדה שלי זו קללה בעיניו. כי בעולם של אמסלם הולכים תמיד על הראש של החלשים", כתב לפיד.

"בני גנץ הוא לא אוטיסט מר אמסלם. לא צריך לעצור את האוטו בצד כשהוא משתולל ונושך את אמא שלו. הוא לא גונב אוכל משולחנות של אחרים במסעדה. הוא לא עובר טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. ההורים שלו לא ערים בלילות ומנסים להבין מי יטפל בו כשהם יהיו זקנים. אני פוליטיקאי, אני אמור תמיד לדבר יפה. לא הפעם. תזהר ממני דודי, דבר יפה על הילדה שלי", הוסיף לפיד.

אמסלם דחה בתגובה את ביקורתו של לפיד, אך הוסיף ובחר להתנצל, "יאיר לפיד כהרגלו בקודש הוא ציני בכל דבר ועניין. לא היתה לי שום כוונה לפגוע בבת שלו ובטח לא בשום אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. מר לפיד, אני רוצה לחדש לך שגם עם אחותי הקטנה אנחנו מתמודדים בכאב רב במשך שנים רבות עם מה שאתה מתאר ולכן זו בטח לא היתה כוונתי. מעציב אותי שאתה מנסה לקושש קולות על נושא כל כך כאוב ורגיש. בכל מקרה אם מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל מעומק ליבי על כך".