לא מתרגשים מצעקות של ארגונים דמגוגים

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, מסביר בשיחה עם ערוץ 7 מדוע החליט לפעול להוצאת המסתננים מהעיר.

גרינברג אומר כי במסגרת הבנייה המסיבית בעיר יש רצון לטפל גם באזורים מוחלשים: "במרכז העיר יש רחובות מסוימים שבהם הייתה הזנחה במשך שנים ונוצר וואקום. לוואקום הזה נכנסו עובדים זרים, לאו דווקא מאפריקה גם ממדינות מזרח אירופה, והקימו עסקים לא חוקיים.

''הם גם עובדים בצורה לא חוקית אצל מעסיקים ישראלים ומנהלים אורח חיים שגורם לאזרחים הוותיקים לחשוש ולהירתע, ולנטוש את מרכז העיר. אנחנו רוצים לחזק את האזורים הללו".

ראש העיר מסביר מהן הדרכים בהן הוא מתכוון לשקם את השכונות במרכז העיר: "אנחנו רואים התחדשות עירונית שתחזיר את האוכלוסייה הוותיקה. אני מעביר באמצעות הארנונה תמריצים לעידוד זוגות צעירים יוצאי צבא לבוא לגור במרכז העיר, ובנוסף אנחנו מטפלים בתופעות שהמדינה אישרה לנו על פי חוק לטפל בהו".

לדבריו הטיפול מתבצע באמצעות אכיפת האיסור על חלוקת דירות, הוצאת צווי סגירה נגד עסקים לא חוקיים, מתן קנסות למעסיקים של מסתננים בניגוד לחוק ועוד. "כל המכלול הזה של האכיפה, זה משהו שהמדינה נותנת לנו על פי חוק לעשות והיא גם דורשת מאיתנו וזה האחריות שלנו. גם התושבים שלנו דורשים את זה בשביל הביטחון שלהם ואיכות החיים שלהם".

"אנחנו נעשה את זה בנחישות וברגישות על מנת להפריח את מרכז העיר שיש בו הרבה מאוד היסטוריה של מדינת ישראל, לא רק של פתח תקווה", מוסיף ראש העיר.

על הטענות לפיהן המניע לפעולות הללו הוא גזעני משיב גרינברג בביטול: "התגובות אלה תגובות של ארגונים שמתקיימים בזכות הצעקה 'גזענות, גזענות' אני רוצה לראות את כל אלה שצועקים. שלא יגורו בצפון תל אביב, שיבואו לגור פה ברחוב שיש בו בעייתיות כזאת קשה שמפחדים להוציא את הילדים אחרי שש בערב".

גרינברג מוסיף גם כי עיקר אוכלוסיית השוהים הבלתי חוקיים באזורים המדוברים בפתח תקווה אינה מאפריקה אלא ממזרח אירופה ולכן הטענות על גזענות בגלל צבע עורם לא רלוונטיות: "זה לא קשור לצבע עור או לגזענות כמו שמנסים לצייר. והאכיפה היא גם נגד מעסיקים. טיפול בכל התופעות האלה שהם בעייתיות ימנע את הפגיעה שיש פה, ויעצים את מרכז העיר פתח תקווה לרווחת כל התושבים".

לדבריו כל הצעדים מגובים בחוק ובפסיקת בג"ץ: "זה החוק וזה טובת הציבור. אין פה שום דבר שהוא נגד הציבור ולא נגד אף אחד. גם מסתנן שחי בדירה לא חוקית או בעסק לא חוקי הוא מסכן את עצמו ולכן חובתנו לטפל בזה. אנחנו לא מתרגשים מכל מיני ארגונים שמתקיימים ושחלק מהתקצוב שלהם זה לבוא לצעוק את הצעקות הדמגוגיות האלה. אנחנו נדאג לעיר ולתושביה".