השר לוין עם פעילי הריבונות
השר לוין עם פעילי הריבונותצילום: תנועת הריבונות

רגע לפני הפריימריז בליכוד מפיצה תנועת הריבונות קריאה נוספת לתמיכת המצביעים במועמדים שהצהירו והתחייבו לקדם את יישומו של חזון הריבונות ביהודה ושומרון במהלך הקדנציה הבאה.

במסגרת זו הפיקה התנועה סרטון ובו מביעים בכירי הליכוד ומועמדים בפריימריז עמדה נחרצת סביב חזון הריבונות. סרטון זה מצטרף לקריאות קודמות שהעבירה התנועה בקבוצות תפוצה נרחבות של מצביעי ליכוד ותומכי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בתנועה מציינים בסיפוק את מרכזיותו של חזון הריבונות במספר רב של קמפיינים של מועמדי הפריימריז במפלגת השלטון, הליכוד. "הנהגת המחנה הלאומי כולו והנהגת הליכוד בפרט הבינה את תפקידה בהובלת חזון לאומי ציוני והיסטורי, מבלי להסתפק בדחיית הרעיונות המסוכנים שמציב השמאל. בחירתם של מנהיגי הליכוד בהצבת חזון הריבונות במוקד הקמפיין האישי שלהם מלמדת על מרכזיותו של חזון זה בשיח הפוליטי-מדיני בישראל".

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מוסיפות ואומרות: "תנועת הליכוד והמחנה הלאומי נמצאים בשלטון תקופה ארוכה וכעת עליו להוכיח כי בכוחו לשלוט ולהתוות דרך מדינית היסטורית שאינה רק בלימת רעיונות השמאל אלא קידום התפיסה הלאומית לכדי ביצוע. הרוחות המדיניות בבית הלבן והעיסוק הבינלאומי בסוגיות בוערות אחרות מאפשרות מעבר מהיר מהלכה למעשה. הקדנציה הבאה היא שעת מבחן אמתית להנהגת המחנה הלאומי".

חברי התנועה מזכירים כמה מהציטוטים שליוו את קמפיין הבחירות הפנימיות בליכוד ועסקו בחזון הריבונות ובהתחייבות לקדמו בקדנציה הבאה:

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין בראיון לאודי סגל ב'לפני החדשות' (ערוץ 13): הקדנציה הבאה תתאפיין בקידום חזון הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. עד לפני שנים אחדות היה החזון נראה כמנותק מהמציאות וכיום הוא קונצנזוס במחנה הלאומי. בראיון ל'ישראל היום' אמר אדלשטיין: "הכנסת ה־21 תהיה זו שתתחיל בהחלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון. אני לפחות אעשה כל מה שביכולתי כדי שהדבר יקרה".

השרה גילה גמליאל עיטרה את מודעות הקמפיין שלה בדיווחים על הסערה שעוררו דבריה בראיון ל'ריבונות' ולפיהם מדינה פלשתינית תוכל לקום לכל היותר בצפון סיני. בראיון לערוץ 7 אמרה: "צריך לחתור להחלת הריבונות על יהודה ושומרון. אין מקום לעוד מדינה דיקטטורית במזרח התיכון".

השר אופיר אקוניס אמר במסגרת ימי הקמפיין: "היעד שלי הוא יישוב יהודה ושומרון, העמקת אחיזתנו בארץ ומניעת הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון. אני לא מאמין בשום מתווה שיש בו מדינה מינוס או מדינה פלוס. ויתור על ארץ המולדת שלנו לא בלקסיקון שלי". (ערוץ 7)

השר יואב גלנט התבטא במהלך ביקור שערך בשומרון והתחייב: "״אפעל למימוש הריבונות ביו"ש. ההתיישבות היא המפתח לאחיזה לריבונות ולציונות". השרה מירי רגב אמרה בראיון: "המתיישבים רוצים שנחיל ריבונות ביהודה ושומרון והם צודקים. הם רוצים שיתנו להם את הזכויות המגיעות להם" (בשבע).

גם בכיר הליכוד, השר לשעבר גדעון סער, הקפיד להתבטא נגד רעיון המדינה הערבית בלב הארץ ואף נגד ההגדרה 'מדינה מינוס'. לדבריו יש לבחון מול האמריקאים אלטרנטיבה של אוטונומיה בעלת זיקה לממלכת ירדן. "אני מתנגד להקמת מדינה ערבית בלב ארץ ישראל. אני סבור שזה דבר מסוכן ולא יביא לא שלום ולא ביטחון אלא להיפך, יפגע בביטחון וביציבות". (ערוץ 7)

ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, המתמודד גם הוא על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, אמר: "אני מתחייב: אלחם בכל כוחי למען החלת הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון כבר בקדנציה הקרובה".

בתנועת הריבונות מביעים סיפוק לנוכח הדברים המבטאים הפנמה עמוקה של ההנהגה את הלך הרוח הציבורי בחברה הישראלית הקוראת לשים קץ לרעיונות אוסלו ולהציב במקומו חזון מדיני ציוני, ראוי, מוסרי וצודק, חזון החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, אך עם זאת מדגישים בתנועה כי לא די בהצהרות ובהכרזות ועל ההנהגה מוטל נטל ההוכחה.