הרב דב ליאור
הרב דב ליאורצילום: הלל מאיר/TPS

הרב דב ליאור מגדולי רבני הציונות הדתית הורה אמש לראשי 'עוצמה יהודית' כי במידה וניסיונות האחדות אינם מצליחים עליהם לרוץ בריצה עצמאית.

אמש נחשף למעשה כי בבית היהודי גוברים קולות המתנגדים לחיבור מפלגות הימין וגם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ, לטענת המפלגה, אינו ממהר לחיבור מהסוג הזה.

בשעת לילה מאוחרת שיגר הרב ליאור מכתב בו הוא כותב כי יש לעשות מאמץ לחבור לסיעות מציבור שומרי התורה והמצוות כדי להגדיל את הכוח של הנציגות בכנסת, "אך במידה וניסיונות האחדות לא מצליחים עליכם לרוץ לבד כדי להציל את עשרות אלפי הקולות של מצביעי עוצמה נאמני ארצנו הקדושה".

גורם בעוצמה יהודית אומר הבוקר, "מתוך אחריות ורצון שהשמאל לא יעלה ותהיה נציגות של מפלגה ציונית דתית בכנסת הקרובה, ניסינו בכל דרך להגיע לאיחוד וחיבור,ויתרנו על תפקידים והתפשרנו על מקומות והכל כדי להצליח ליצור מפלגה ימנית גדולה מימין לליכוד אלא שלצערנו כל מאמצנו נתקלו בחומה בצורה של התנשאות ופוליטיקאים חסרי אחריות".

"לצערנו, מירב הסיכויים הם שגם הבית היהודי וגם האיחוד הלאומי לא יעברו בבחירות הקרובות את אחוז החסימה ודחיית היד שהושטנו מזכירה את הפיצול שהיה בשנת 92 שבזכותו הוקמה ממשלת שמאל", דברי הגורם.