היטלר (מימין)
היטלר (מימין)צילום: רויטרס

עשרות ציורים ורישומים של הצורר הנאצי אדולף היטלר מוצעים כעת למכירה פומבית בעיר נירנברג שבגרמניה.

בית המכירות הפומביות "ויידלר" הודיע כי יציע ביום שבת הקרוב 31 ציורים ורישומים שבוצעו ככל הנראה על ידי אדולף היטלר עצמו. לדברי דובר בית המכירות הפומביות, ישנו ביקוש גבוה ליצירות של הצורר הנאצי.

"אנשים קונים את עבודותיו של היטלר כי מדובר בחלק מההיסטוריה. הלקוחות הפוטנציאליים מגיעים מכל רחבי העולם, כולל מוזיאון בברזיל", ציין הדובר.

הוא סיפר גם כי אנשי בית המכירות ביצעו עבודות בדיקה שנועדו לאשר כי מדובר אכן בציורים מקוריים שצייר היטלר עצמו, לאחר שבשנים האחרונות נתפסו מספר יצירות אומנות עליהן היה חתום היטלר, אולם בדיקה מצאה כי מדובר בזיופים.

עם זאת, סטפן קולדהוף, עורך התרבות ברדיו הגרמני הממלכתי, אמר כי אבל רבים מהרוכשים מגיעים ממדינות ערב ומאיראן שבהם יש רמת אנטישמיות גבוהה "וזה מעודד את הרכישה של יצירות כאלו" לדבריו.

הוא הוסיף גם כי "סינים רבים מתעניינים גם הם ברכישת יצירותיו של היטלר, אולי משום שהם מוקסמים ממנו". החוק הגרמני מאפשר למכור במכירה פומבית יצירות שצייר היטלר עצמו, כל עוד הן אינן מכילות סמלים נאציים עליהן. על פי ההערכות רישומים קטנים של היטלר עשויים להימכר בסכום של 150 יורו כל אחד, בעוד מחיריהם של ציורים גדולים עשויים להגיע עד סכום של 45 אלף יורו.