נעמי פולקמן ז"ל עם השר כחלון. היום
נעמי פולקמן ז"ל עם השר כחלון. היוםצילום: דוברות

נעמי פולקמן, אמו של ח"כ רועי פולקמן ממפלגת "כולנו" נדרסה אחר הצהריים (שלישי) למוות על ידי משאית בטון ברחוב נחלת יצחק פינת יגאל אלון בתל אביב.

פולקמן, הפעילה במטה הבחירות של כולנו, נדרסה ביציאה ממטה המפלגה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה.

ממפלגת כולנו נמסר, "מפלגת כולנו מודיעה בצער רב על מותה של תושבת העיר תל אביב, נעמי (ליב) פולקמן, בת ה-78, אמו של ח"כ רועי פולקמן. נעמי ז"ל, נדרסה למוות בידי רכב פוגע בעת שיצאה ממטה המפלגה שבתל אביב".

"חברי מפלגת כולנו מביעים את תנחומיהם הכנים והעמוקים לרועי, בנה היחיד ולכל משפחתו. פרטים על מועד הלוויה ומיקום השבעה יתפרסמו בהמשך", נמסר עוד.

נעמי (ליב) פולקמן, נולדה בשנת 1940 בתל אביב וגדלה כבת לאב עובד בניין מבוני העיר, ולאם עקרת בית. אחיה, איתן, היה עובד מערכת הביטחון ומנכ״ל חוג ידידי אסף הרופא. אחיה יוסי נפגע במלחמת ששת הימים, ונפטר מספר שנים לאחר מכן כתוצאה מסיבוך בעקבות הפגיעה.

פולקמן עסקה בתחום התיירות, אליו הגיעה דרך עבודה ברשת מלונות 'דן'. הייתה אחראית תיירות נכנסת בחברת התיירות היסתור איזרם, ובין היתר ארגנה פרויקטים רבים, הביאה לארץ קבוצות רבות של מטיילים, והיתה בקשרים עם גופים יהודיים רבים ברחבי העולם.

נעמי היתה נשואה לאמנון פולקמן שנפטר לפני 21 שנה, ואמו של רועי- היא ניסתה להביא ילדים לעולם במשך שנים רבות, ולאחר 8 ניסיונות הצליחה להביא לעולם בן יחיד. במהלך הפנסיה התנדבה למשך תקופה בארגון 'עלם' והתגוררה במשען תל אביב.

עד יומה האחרון עסקה בהתנדבות, וגם בתקופת פנסיה התנדבה במגוון מקומות. היום, לפני מותה בתאונה הטראגית, התנדבה במטה הבחירות של כולנו.

ח"כ רועי פולקמן, ספד הערב לאמו נעמי ואמר "אמא העניקה לי בילדותי את הזכות להכיר את ארץ ישראל בזכות עבודתה. היא הייתה סבתא נפלאה לשלושת ילדיי, ואמא למופת. הייתי ילד לא קל והיא השקיעה את כל מה שיכולה הייתה לתת לי כדי שאהיה הבנאדם שאני היום, ועל זה אני חייב לה לנצח. אמא צלצלה אליי בשעה 16:14, רגע לפני שעזבה את מטה המפלגה, ואמרתי לה שלא תחכה לי כי אני מגיע באיחור לפגישה שהייתה לי- כואב לי שלא הספקתי להיפרד מאמא היום בפעם האחרונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב: "בשמי ובשם רעייתי אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לח"כ רועי פולקמן ולמשפחתו, על מותה הטראגי של אמו נעמי ז"ל. יחד עם רבים בעם אנו מבקשים לחזק אותם ביגונם ובשעתם הקשה.

שר האוצר ויו״ר כולנו משה כחלון מסר: "הגורל מזמן לעיתים את הנורא מכל. את הבלתי צפוי ואת הלא יאומן. מוקדם יותר הערב התכנסנו לדיון ערכי במטה מפלגת כולנו בתל אביב. עסקנו בסיום גיבוש המצע הרעיוני-חברתי שלנו לקראת הצגתו לציבור.

ח״כ רועי פולקמן, יו״ר הסיעה בכנסת, ריכז את העבודה המקדימה של צוותי העבודה להכנת המצע. נעמי, אמא של רועי, הגיעה למטה המרכזי על מנת להתנדב במטה הבחירות שלנו, כפי שעשתה מעת לעת מאז הקמנו יחד את המפלגה. נעמי, תושבת העיר תל אביב, היא אשה שקטה, יסודית מאוד, צנועה ונחבאת אל הכלים.

נעמי ז״ל גדלה כבת לעובד בניין מבוני העיר תל אביב ולאם עקרת בית. היתה נשואה לאמנון פולקמן שנפטר לפני 21 שנים ויחד זכו להביא לעולם את בנם היחיד רועי. רועי והיא היו המשפחה. עבור רועי היא היתה עולם ומלואו ובעבורה רועי הוא התגלמות כל שאיפותיה. היא היתה גאה בו, בהישגיו, במשפחה שהקים ובחתירה הבלתי פוסקת של רועי למצוינות.

נעמי היתה נוכחת בהרבה מאוד מהשיחות שקיימנו על החברה הישראלית. היא ייצגה באישיותה, בחייה, בתפיסת העולם שלה את מה שאנחנו בחרנו לשרת ואת קול המצפן והמצפון. נעמי אולי לא ידעה, אבל היא היתה בהרבה מאוד ישיבות סיעה, בצוותי החשיבה שלנו, בשיחות המסדרון ולעיתים קולה ליווה אותי גם בישיבות הממשלה. בשנותיה כפנסיונרית עסקה בהתנדבות בארגון עלם ובמגוון מקומות אחרים.

לאבד אמא זו יתמות נוראה. הטרגדיה שפקדה את רועי ובני משפחתו ואת איתן לב, אחיה של נעמי היא קשה מנשוא. פגשתי אותה זמן קצר מאוד לפני האסון. החלפנו חיבוקים ונפרדנו לשלום. מי ידע שזו תהיה פגישתנו האחרונה. נעמי השאירה לבנה רועי ולנו מחויבות עמוקה. יהי זכרה ברוך".

השר נפתלי בנט מסר: "משתתף בצערו של ידידי, ח״כ רועי פולקמן, בערב קשה זה. ‏הלב נקרע ואין מילות נחמה מספקות. כנסת ישראל ועם ישראל כולו כואבים את כאבך, כאב המשפחה כולה, ושולחים חיבוק חם. ‏יהי זכר אמך ברוך".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מסר: "בשם כל מפלגת 'יש עתיד' אני מבקש למסור תנחומים לח"כ רועי פולקמן על מות אימו. אין מילים שיכולות לנחם. כואבים איתך, מחבקים ומחזקים. שלא תדע עוד צער".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "סיעת ישראל ביתנו מביעה צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את משפחתו של ח״כ רועי פולקמן, עם מות אמו. אנו שולחים את תנחומינו הכנים לו ולשאר בני המשפחה".

מסיעת ש"ס נמסר: "‏סיעת ש״ס משתתפת באבלו הכבד של ח״כ רועי פולקמן על פטירת אמו, נעמי פולקמן ז״ל, שנהרגה הערב בתאונת דרכים בת״א. כאב קשה מנשוא לאבד אמא. יהי זכרה ברוך".

מתא כתבי הכנסת נמסר: "תא כתבי הכנסת משתתף בצערו של ח"כ רועי פולקמן ממפלגת כולנו על מותה הטראגי של אמו ושולח תנחומים מעומק הלב לרועי ולבני משפחתו"