כנס איגוד התאגידים העירוניים באילתקובי פינקלר

עשרים וחמש שנה אחרי שנוסד איגוד התאגידים העירוניים, נפתחה אתמול (שלישי) ועידה נוספת של ראשי התאגידים העירוניים ברחבי הארץ תחת הכותרת "משנים מציאות".

השנה, החליטו ראשי הועידה להקדיש את הוועידה לנושא החדשנות והשינויים שניתן לערוך ברשויות המקומיות כשדגש נרחב נבחן ונבדק כיצד אפשר "לצאת מהקופסא" כדי לגרום לדברים לקרות ולחולל שינוי מהותי ועמוק בכל תחום.

יצחק בורבא יו"ר האיגוד אמר שלתאגידים עירוניים והרשויות המקומיות תפקיד מרכזי ומכריע "מטרתנו היא לייצר את ארגז הכלים בתחומים השונים לעבודה מוצלחת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון התארח בוועידה בפאנל "אחד על אחד" בהנחיית קרן מרציאנו וכאשר נושאו העיקרי של הפאנל היה ניקיון העיר.

ליאון סיפר כי בחמש השנים האחרונות בנו בסה"כ 10000 יחידות דיור ולכן לא מגיעים תושבים חדשים לירושלים. "אני הולך לבנות בתלפיות 9000 יחידות דיור. כדי להביא צעירים צריך לבנות מגדלים לגובה. ככה אפשר לעלות לאשכול 3 ו-4".

ליאון הבטיח כי בקרוב ירושלים תהיה נקייה יותר "מתוכננת רפורמה שלמה בנושא, בקרוב נצא לדרך וכולם יבנו".

בהתייחסו למצב הכלכלי של העירייה אמר: "אין גירעון בירושלים, אין גרעון שוטף. לא טוב לנו שאנחנו אשכול 2 אך כשאתה שקוע אין הבדל אם אתה בחוב כזה או אחר כי אתה בשלב שאתה לא מרוויח כלום. זה מצב לא טוב עם אתגר גדול ואני יודע שאעלה את ירושלים על המסלול. יש לי אתגר רציני להעלות את ירושלים לפסי צמיחה וכלכלה ויש לי את היכולת לעשות זאת. נטל ההוכחה עליי, אני יודע את זה עלינו לבדוק מה גורם לצמיחה וכך לגרום לתקציב של הרשות על מנת לייצר הכנסות נוספות".

"הבעיה הגדולה שאיתה אני מתמודד היא שיש בעיר הרבה מאוד סטרטאפים והייטק אבל אין משרדים לשכן אותם כרגע ולכן הם עוזבים, בכוונתי לבנות מאות אלפי מטר של תעסוקה ולהשגיח על לוח זמנים מהיר", הוסיף ליאון.

עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמר היום בוועידה "בין אם יחלישו את כוחנו או יחזקו אותנו אנחנו נילחם בשחיתות. תפקידו של היועמ"ש הוא לקדם את מדיניות הממשלה, זו אחת המשימות החשובות ביותר שלו. מניסיון שלי, מי ששומר על כלל זה עושה את עבודתו נאמנה.

"שואלים אותי אם השלטון המקומי הוא מושחת אני טוען שלא, לא כולם מגיעים ליאחה. כן, יש תופעות שחיתות, השחיתות הורסת את החברה מבפנים ואנחנו נלחם בזה בכל הכוח. שיהיה ברור שעם כל הקשיים והמרמור על אופן החקירות. הישמרו מהקלות, משימושים חורגים, תהיו מקצועיים ולא תיפלו למקומות של שחיתות", הוסיף.

משה ליאון בוועידה באילת
משה ליאון בוועידה באילתצילום: דורון סהר