הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

זיאד ג'אדאלה, מנהל מערך המתנדבים של מד"א במזרח ירושלים, מספר ביומן ערוץ 7 על היכרותו ארוכת השנים עם הרב רפי פרץ, יו"ר 'הבית היהודי' והסיבה לכך שבכוונתו להתגייס לטובת המפלגה המחזיקה בעמדות ימין מובהקות.

ג'אדאלה חוזר לימים בהם החל לעבוד במאפיית ברמן. היו אלה ימי גוש קטיף של טרום העקירה וג'אדאלה היה מחלק לחם מהמאפייה בישובי הגוש. באחד הימים כאשר הגיע לאזור מלון גוש קטיף אירע תקר בצמיג המשאית. לעזרתו של ג'אדלה נחלצו ארבעה, שלושה צעירים ומבוגר אחד. הוא עצמו לא הכיר אותם. היו אלה הרב רפי פרץ ושלושה מתלמידיו.

הארבעה עזרו לג'אדאלה בהחלפת הגלגל ומאז נוצר הקשר שנמשך לאורך שנים לא מעטות, ולמעשה עד הימים הללו. ג'דאלה מספר על שיחות התייעצות שקיים עם הרב פרץ ועל ההחלטה שקיבל בעקבות המפגש לפעול למען הנוער בישובו, צור-באחר, והנוער הערבי במזרח ירושלים, לדאוג לרווחתו, לקדם מיזמי התנדבות ושירות לאומי בקרב צעירי המגזר ולפעול לשילובם בחברה הישראלית. "לקחתי את הרב רפי פרץ כדוגמא אישית", הוא אומר.

בדבריו מוסיף ג'אדאלה ומספר כי כאשר הכיון תכנית לקידום מיזמי התנדבות בקרב צעירי מזרח ירושלים הערבים לא זכה לאוזן קשבת בכנסת למעט דלתו של חבר הכנסת מוטי יוגב שנפתחה בפניו. לדבריו בעוד אישי ציבור מהשמאל מצהירים הצהרות ומביעים תמיכה רעיונית בתפיסתו שלו אך בפועל לא עושים דבר, דווקא בימין הוא מוצא אוזן קשבת. על השמאל הוא אומר: "מתלהבים מהרעיונות שלי, אבל לא עוזרים בפועל. בפועל יש מהם רק דיבורים".

עוד מוסיף ג'אדאלה ומציין כי הוא רואה בדרכם של הרב רפי פרץ ושל מוטי יוגב המשך ישיר לדרכו של הרב קוק שדעתו על מי שאינו יהודי הייתה טובה. משום כך בכוונתו לא רק להצביע ל'בית היהודי' אלא גם להשקיע מכספו ומכוחותיו להצלחתה של המפלגה ולעודד אחרים לנהוג כמוהו. להערכתו ככל שיובן שדווקא בימין ניתן לערביי ירושלים יחס שוויוני התמיכה במפלגה תלך ותגדל מתוך רצון לבנות עתיד טוב יותר.

על היחס אותו מקבלות עמדותיו ברחוב הערבי במזרח ירושלים בכלל ובצור באחר בפרט, מספר ג'אדאלה כי קיימת בשנים האחרונות תפנית ורבים פונים לאפיק של השתלבות בחברה הישראלית, והדברים באים לידי ביטוי גם בתכניות הלימודים ומבחני הבגרות שהנוער עובר, בניגוד למציאות שהייתה עד לפני כחמש שנים, וגם בהתנדבות לשירות לאומי במד"א ובמערכת החינוך המגזרית מטעם משרד החינוך.