ישראל פרוש
ישראל פרושPhoto by Aharon Krohn/Flash90

לאחר סאגה מתמשכת אישרה הערב (ד') עירית אלעד את התקציב לשנת 2019 ברוב של 8 תומכים מול 7 מתנגדים.

הרוב התאפשר לאחר ששניים מתוך שלושת חברי 'דגל התורה' ערקו ממחנה המתנגדים לראש העיר ישראל פרוש ותמכו בתקציב יחד עם קואליציית המיעוט.

המשמעות: ראש העיר פרוש השיג יציבות פוליטית לפחות לשנה הקרובה, כשההערכה היא שכבר בשבועות הקרובים יתפורר לחלוטין הגוש החוסם שיצרו ש"ס ודגל התורה מול אגודת ישראל בראשות ראש העיר.

בש"ס הגיבו בחריפות ותקפו את 'דגל התורה'. "הערב שוב דגל התורה חצו קו אדום. היה לנו סיכום ברור מול רבני דגל התורה באלעד בכל הקשור להתנהלות מול הקואליציה, והופר ברגל גסה. יש לציין, כי בניגוד לפרסומים השקריים אתמול לא היה אף פגישת מו"מ", נמסר מטעמו של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס).

"מילה אצלם זו לא מילה. זה התחיל בעיר בית שמש וכעת המשיך לעיר אלעד. אני מסופק האם עם כאלו אנשים אפשר בעתיד לעשות חיבורים ושיתופי פעולה", הוסיף.

ראש העיר פרוש אמר לאחר אישור התקציב כי “זכינו בסייעתא דשמיא לאשר תקציב מבורך לעיר, שכולל יותר רווחה וחינוך, ותמיכה במוסדות תורה. אנחנו בעז”ה ממשיכים בעשיה למען התושבים”.

במהלך החודשיים האחרונים הצליח הגוש החוסם להפיל פעמיים את הצעת התקציב שהעלה ראש העיר פרוש. הגוש החוסם הורכב מתשעה חברים (מתוך 15 חברי עירייה) מסיעות דגל התורה, ש''ס וישי (העדה התימנית). כעת, כאמור, מסתמנת התפוררותו הסופית של הגוש.