בסוף החודש הקודם דווח בהרחבה על קבוצה גדולה של פעילי שמאל קיצוני שיצאו לביקור אצל ידידיהם הערבים ושילבו בו מסיק זיתים. הם קראו לפעולה זו "מסיק ההזדהות". בין ה"מוסקים" היו עמוס עוז, מאיר שלו, דוד גרוסמן, א"ב יהושע, הרב מנחם פרומן מתקוע, האלוף במיל. שלמה גזית, תא"ל במיל. נחמיה דגן, המחזאית עדנה מזי"א ואחרים.

מאחורי היוזמה עמדה גם תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו".

במוסף "שבעה ימים" של "ידיעות אחרונות" פורסמה כתבה: "הקרב על הזית", העוסקת במסיק הזיתים. את הכתבה חיבר כתב "ידיעות אחרונות" שהתחזה ל"מוסק" והצטרף אל קבוצה של מוסקים, עובדיו של יאיר שלו משילה. הכתבה עסקה בעיקר ברשמים של אותו "מסיק" סמוי. בתכנית "חופש השידור" אתמול אמר יאיר שלו כי הכתבה עסקה במבצע של מסיק זיתים למען הערבים, אך מה שלא דווח הוא שאותם מוסקים נכנסו ללא היתר לשטחים של יהודים, שגם בבעלותם יש עצי זיתים, והם החלו לבצע מסיק בחלקות פרטיות של יהודים.

שלו הוסיף כי במסגרת תפקידו הוא מקבל ייפוי כוח או שטרי קניין מיהודים שקנו אדמות, ועליהן מצויים עצי זיתים, או שהם שתלו אותם בעצמם והם מבקשים למסוק את העצים שעל אדמתם הפרטית. לדבריו, כשהגיעו אותם פעילי שמאל קיצוני עם חבריהם הערבים הם נכנסו למסוק בשטח פרטי של יהודים והם אף גירשו אותו ואת פועליו, שהיו מצויים במקום כדין. על עניינים אלה התקשורת כלל לא דיווחה, מציין שלו. עורך התכנית "חופש השידור" רמי סדן אף ציין כי פעולתו של הכתב, שהתחפש לפועל, היא עבירה על כללי האתיקה של מועצת העיתונות, ולכאורה היא גם עבירה על החוק.