אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום הקדנציה הנוכחית מתרברב ח"כ אחמד טיבי על שהצליח לקבור את 'חוק המואזין' של ח"כ מוטי יוגב ומספר כי הצליח לעשות זאת בזכות הברית הפוליטית שכרת עם ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני.

תחילה סיפר על שיתוף הפעולה עם הסיעות החרדיות לטובת היישובים הערביים. "אתם לא יודעים כמה פעמים הצלחתי להעביר תקציבים ליישובים הערביים, לבתי חולים, לספורט, לתרבות. רק לפני חודש הצלחנו, בשיתוף פעולה שלי עם גפני וליצמן, להעביר 28 מיליון שקל לבית חולים האנגלי בנצרת", אמר בראיון ל'כלכליסט'.

טיבי מספר כי את שביעות רצונו המירבית קצר סביב חוק המואזזין. "גולת הכותרת של שיתוף הפעולה שלי עם גפני זה שקברנו את חוק המואזין. אני קורא לזה ‘ברית ציפור הנפש’, שלנו ושלו".

"יש הרבה מהמשותף ביני לבין חברי בשמאל. אבל לא תמיד נגיע להסכמות. לפעמים יהיה חילוקי דעות. הייתי מוכן להגיע להסכמות עם החרדים תמורת הישגים לציבור שלי. באמת יצאנו מאחת ההצבעות על חוק המרכולים כי רצינו לוודא את קבורת חוק המואזין.

טיבי מספר כי לפעמים נדרש 'להעניש' את החרדים. "בהצבעה אחרת הצבענו נגד החוק כי הענשנו את המפלגות החרדיות על הצבעה בקריאה מוקדמת בעד חוק המואזין. אז אמרתי שהם צריכים לזכור שלכל שבת יש מוצאי שבת".