פנינים מהליכוד. הסרטון של ח"כ ענת ברקו
פנינים מהליכוד. הסרטון של ח"כ ענת ברקוצילום מסך

כלומר, סרטוני בחירות יש לרוב, פשוט לרוב הם לא אומרים כלום. בלי תוכנית מסודרת, בלי קבלות על עשייה ובלי סיבה אמיתית להצביע למועמד או למפלגה שהוציאו את הסרטון.

חוסן לישראל הוציאו סרטון על כמה מחבלים נהרגו במהלך צוק איתן, ובאחר סיפרו לנו שאנחנו עומדים להילחם עוד 50 שנה אבל חייבים בינתיים להגיע לשלום. יש עתיד סיפרה לנו על בחירות בין ממשלה ששונאת את רוב הציבור לכזאת שמכבדת גם את מי שלא מסכים איתה. אבי גבאי הוציא סרטון קידום לספרו החדש במסגרת הקמפיין, תחת הכותרת "הכול אפשרי", ואלה רק דוגמאות מהשמאל. בימין המצב לא הרבה יותר טוב.

הפריימריז בליכוד הולידו כמה פנינים כדוגמת הסרטונים של חברי הכנסת ענת ברקו, אבי דיכטר ואורן חזן. במישור הכללי זכינו למופתים כמו הריאיון בליכודtv שבו נתניהו מתלונן על הרדיפה שרודפים אותו, סרטון שדואג להסביר לנו למה בוגי, יועז הנדל וצביקה האוזר הם שמאל ועוד.

עד כה הבחירות לא עוסקות ברעיונות אלא במתמודדים עצמם. "דווקא ביבי", "רק כחלון", "ליברמן לא דופק חשבון לחרדים/לטיבי/לחמאס" ו"באת להסית? באנו לשנות" הן רק חלק משורה של סיסמאות שלא אומרות כלום. וכשזה המצב, הבחירות הופכות לרדודות מאוד.