נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט, תקף בצהריים (חמישי) את החלטת הות״ת שלא לאשר את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל.

"אינני מתכוון לוותר", הבהיר בנט, "אלחם בקרטל האוניברסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".

כאמור, הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה קיימה היום דיון חוזר בסוגיית הקמתו של בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון, בהנחיית היועמ"ש.

בסיום הדיון החליטה הועדה לתכנון ולתקצוב כי היא איננה מאשרת את בקשת האוניברסיטה לפתוח בית ספר לרפואה בשנת הלימודים הבאה. שלושה מחברי הוועדה הצביעו נגד פתיחת בית הספר לרפואה לעומת שניים שתמכו בכך.

הדרישה מות"ת לקיים דיון והצבעה מחודשים בסוגיה נשלחה לוועדה ביום ראשון השבוע במכתב ששיגרו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי-מינהלי), דינה זילבר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, (ציבורי-חוקתי), רז נזרי, אל היועצת המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).

מכתבם של השניים עסק בחשש לניגוד עניינים מצד חברת המל"ג והוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), ד"ר רבקה ודמני, בהחלטות שהתקבלו בנוגע להקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל.

נזכיר כי ודמני, שתמכה בהקמת בית הספר לרפואה, פעלה במקביל במטרה להתמנות כחברת סגל (פרופסור) באוניברסיטת אריאל.

במכתב נאמר, כי לאחר שטענותיה של ד"ר ודמני בנושא נבחנו ביסודיות, היועץ המשפטי לממשלה הגיע לכלל מסקנה שיש לראות את ד"ר ודמני כמי שהיתה צריכה להימנע מלטפל בנושאים הנוגעים במישרין לאוניברסיטת אריאל, לכל הפחות מהמועד בו העבירה את טפסי הקליטה והמינוי לצורך מינויה כפרופסור באוניברסיטה (ינואר 2018).