אלונה ברקת עם צלחת האליפות של קבוצתה
אלונה ברקת עם צלחת האליפות של קבוצתהצילום: Roy Alima/Flash90

"אחרי 12 שנים בהובלת המועדון, אני עושה צעד אחד קדימה - להוביל את השינוי החברתי לישראל כולה", כך הודיעה לפני זמן קצר (חמישי) הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה באצטדיון הביתי, אצטדיון טוטו-טרנר שבבירת הנגב, הודיעה ברקת כי היא נענתה בחיוב להצעתם של נפתלי בנט ואיילת שקד להתמודד בבחירות לכנסת הקרובות כשתוצב במקום השלישי ברשימת מפלגת "הימין החדש".

ברקת, שגיסה ניר יתמודד מולה בבחירות כשניצב בעשירייה הראשונה של מפלגת הליכוד, אמרה במסיבת העיתונאים כי היא נענתה להצעה בכדי לנסות ולהשפיע על החברה בישראל.

מי שיעמוד במקומה בראשות המועדון הוא המנכ"ל אסי רחמים, "הוא סמל של הקבוצה ואין ראוי ממנו להמשיך. אני אופטימית לגבי עתיד המועדון. יש יסודות מוצקים. הפועל ב"ש תמשיך להיות בליבי ובנשמתי".

לדברי ברקת, זו תמשיך להזרים תקציבים וכספים למועדון, כשלטענתה אין בכך בעיה חוקית. "להבנתי, אני יכולה להמשיך כבעלים. אהיה מוערבת ברמה הכלכלית, רחמים בנושא הניהולי. זה לא משהו שחשבתי עליו זמן רב, זה התבשל ממש לאחרונה. פנו אליי, שקלתי והחלטתי לעשות את זה. יש לי הזדמנות לתרום ולעשות למען הציבור. כל מה שנעשה יהיה בצורה חוקית".

בדף הפייסבוק של הפועל באר שבע, כתבה הבעלים ברקת לאוהדי הקבוצה על החלטתה ללכת לפוליטיקה. "אוהדים יקרים, אני כותבת לכם בהתרגשות גדולה ועם תקווה גדולה בלב על החלטתי לפנות לדרך חדשה".

"לפני הכל חשוב לי להבהיר לכולכם- אני עומדת ואמשיך לעמוד מאחורי הפועל ב״ש, אמשיך להעמיד תקציב ראוי לקבוצה, כזה שיאפשר לו להמשיך להיות בצמרת הכדורגל הישראלי, אמשיך לתמוך ולעמוד בכל ההתחייבויות והחוזים", הבהירה הבעלים שתתמודד במקום השלישי ברשימת "הימין החדש".

"בחרתי להגיע לבאר-שבע לפני כמעט 12 שנים, כי רצינו להוכיח - דווקא בנגב - שלאף אחד, ולא משנה מה תנאי הפתיחה שלו, אין מונופול על הצלחה. רצינו לטעת בלבבות ילדי הדרום את הרעיון, שאפילו בתחום הכי תחרותי, אפשר להצליח בגדיל עם תשוקה, נחישות, סבלנות ובעיקר עם אמונה שחלומות מתגשמים בכל מקום למי שנחוש להגשים אותם ושכל אחד יכול להצליח. בעידן של פילוג והקצנה האמנו שדרך הכדורגל אפשר לחבר עיר וחבל ארץ שלמים לחלום משותף, למטרה משותפת ולדרך משותפת מעבר לכל הבדל של גיל, מגדר, דת או מצב סוציו-אקונומי. שאפנו להוכיח שדרך כדורגל אפשר להקנות ערכי יסוד כמו מצוינות, סובלנות, שותפות קהילתית והתמודדות עם הצלחה וכן - גם עם תיסכול, אכזבה וכישלון. הראינו שמועדון כדורגל יכול להוות דוגמא לחיבור לקהילה- פרויקטים יומיומיים עם ילדים הלוקים בתסמונת דאון, נוער בסיכון, ילדים עם צרכים מיוחדים, מנהיגות נוער ועוד".

עוד כתבה ברקת, כי "פרק חשוב לחיים שלמדנו יחדיו במסע המשותף שלנו הוא שכאשר רוצים להוביל שינוי אמיתי ועמוק, מכשולים ואתגרים הם החברים הצמודים שלך למסע, ולמדנו שאסור להיכנע להם. אנחנו בהפועל באר שבע לא נכנענו, האמנו ויחד עשינו את הבלתי ייאמן. התחלנו במעמקי הליגה השנייה, במקום שאף שחקן, מאמן או מנהל לא רצה להגיע אליו. צעד אחר צעד - ועם לא מעט צעדים לאחור - התקדמנו מהליגה השנייה לראשונה, מתחתית הטבלה למרכזה, ממרכז הטבלה ולצמרת, מהצמרת לאליפויות ולהצלחות באירופה. התקדמנו בעקשנות, בסבלנות ובלי קיצורי דרך. בדרך עברנו מווסרמיל שהיה סמל העבר לטוטו טרנר שמסמל את העתיד של העיר המופלאה הזאת. עברנו ממועדון שמקנא בהופעות האוהדים של היריבים, לכזה שיש רק לקנא בו. הפכנו ממועדון קטן שהסתכל רק על העבר שלו למועדון גדול שנותן תקווה לעתיד".

"האמינו לי- להגשים חלום של חבל ארץ שלם אינו דבר קל, אבל כמו תמיד ההתחלה הייתה רתימת משוגעים לדבר, חולמים ומאמינים כמו אסי רחמים, אליניב ברדה, ברק בכר וכמובן ראש העיר רוביק דנילוביץ, ועוד רבים אחרים, וכך הדבקנו את כולם בחלום. אבל חלום בלי דרך הוא כמו עץ ללא שורשים והדרך המנצחת שלנו היא דרך ארץ ואהבה, הדרך שמחברת ולא מפלגת. זו הדרך שבה רצינו להוביל את המועדון, אבל חשוב מכך זו הדרך שבה אתם האוהדים בחרתם להוביל אותנו.
אין לי מילים לתאר את התופעה המדהימה של אוהדי הפועל באר שבע. אתם משפחה תומכת ודוחפת, למעוז של אנרגיה ואהבה. במחיצתכם אני חווה את שנותיי הטובות ביותר. אני גאה להיות חלק מכם ועל כך קבלו את תודתי הכנה".

לסיום כתבה ברקת שהמשך דרכה כבעלים של המועדון מבירת הנגב עדיין אינו ברור כי "אחרי 12 שנים מופלאות בהובלת המועדון, הבנתי שזו חובתי לקחת את האמונה הזו צעד אחד קדימה. לנסות, בצניעות אך בנחישות, להביא את השינוי החברתי שהובלנו יד ביד בבאר שבע, לישראל כולה כשליחת ציבור. לכן החלטתי להיענות לקריאה להיכנס לשדה הפוליטי, להביא אליו את הערכים שעיצבנו כאן, ומשם לנסות ולהשפיע על כלל החברה בישראל".

"כדי למנוע אפילו מראית עין של ערבוב בין פוליטיקה לספורט, החלטתי להעביר את הניהול הפעיל של המועדון לידיו של המנכל אסי רחמים, שיחזיק בזכויות הניהול ויעמוד בראש המועדון. אסי, חבר ושותף שגדל במועדון כשחקן, קפטן, ומנכ״ל הוא סמל של הקבוצה ואין ראוי ממנו להמשיך את הדרך. אני כמובן אמשיך לתמוך במועדון, לעמוד בכל ההתחייבויות ולהעמיד תקציב ראוי שיאפשר למועדון להישאר בצמרת הכדורגל בישראל. אני אופטימית לגבי עתיד המועדון שעוד נכונו לו שיאים חדשים. המועדון יושב על יסודות מוצקים, הנהלה, צוות מקצועי וסגל שחקנים מהשורה הראשונה, ראש עיר אוהד ומחבק, מתקנים ברמה אירופאית והחשוב מכל אוהדים שאפשר רק להתקנא בהם. העתיד עוד לפנינו- אני מבקשת ומאמינה שתמשיכו לתמוך במועדון שלנו. אני לא הולכת לנוח וכמו שעשיתי עד היום אשקיע את כל זמני, מרצי ויכולותיי בשליחות העיר והציבור בכל תפקיד שיוטל עלי ,הפועל באר שבע בלבי ובנשמתי בכל מקום שבו אהיה".