הרב מלמד: צו השעה - אחדות בציונות הדתית

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, קורא היום (ראשון) בראיון לערוץ 7 למפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, יחד ועוצמה לישראל לחבור לרשימה אחת לקראת הבחירות הקרובות.

הרב אומר כי, חרף הפרסומים ביממה האחרונה, הוא מאמין בסופו של דבר תהיה רשימה אחת לכל הציונות הדתית, "אני חושב שהדיונים שמתנהלים בימים האחרונים הם מתוך מטרה טובה. כל צד מחפש את הדרך איך להתאחד יחד ולהגיע למפלגה שיהיו לה הנציגים הרבים ביותר".

"כל אחד מבין את הדברים אחרת, אבל זה עניין של יום-יומיים או כמה ימים עד שימצאו את הפתרון ואת הדרך איך לרוץ יחד", סבור הרב.

הרב מסביר כיצד לדעתו צריכה להיות מורכבת הרשימה, "השכל הישר אומר שנשארו בבית היהודי יחד עם איחוד הלאומי שישה נציגים נאמנים, עזבו שניים של נפתלי בנט והם חזרו למצב שהיה קודם. אם הם מתחברים עם 'יחד' שזה ציבור שאין לו לאן ללכת אלא לרשימה הזאת המשותפת. אם מחברים שישה של הבית היהודי- האיחוד הלאומי ועוד שלושה וחצי שהיו של יחד ועוצמה יהודית. ביחד זה יוצא שמונה נציגים בכנסת וזה מובטח".

"אסור לפתח את המחלוקת אנחנו צריכים כולם להבין שזו הדרך היחידה להגיע לתוצאות הכי גדולות שכולם שואפים אליהן ולכן אני קורא לבית היהודי ולאיחוד הלאומי לסגור את העניינים כמה שיותר מהר ולהתאחד אח"כ עם מפלגת יחד ולמצוא את הדרך איך המפלגה הזאת תצליח".

על הדיווחים של אפשרות חבירה של הבית היהודי עם הליכוד אומר הרב מלמד, "אני לא יכול לענות על ספוקלציות ושמועות, אבל לא יתכן שלציונות הדתית לא תהיה נציגות בפוליטיקה ובכנסת. חייבת להיות מפלגה אחת גדולה שמחברת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ואת תנועת יחד. אי אפשר שיהיה אחרת. זה רצונם של כל הציבור, זה רצונם של הרבנים ואני חושב שזה מה שיהיה".

לאור הקריאה לרבנים לפעול לאחדות המחנה אומר הרב מלמד כי עד עתה נתנו הרבנים אמון באנשי הציבור אך במידה ויהיה צורך - הרבנים ישמיעו את קולם.