ד"ר עופר כסיף
ד"ר עופר כסיףצילום: הדס פרוש, פלאש 90

פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל שיגר מכתב נזעם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בעקבות ראיון עם איש השמאל עופר כסיף שפורסם בסוף השבוע בעיתון "הארץ".

כסיף, איש האוניברסיטה העברית שמתמודד לכנסת ברשימה המשותפת, אמר בראיון כי רצועת עזה היא ''מחנה ריכוז'' ולא התחרט על כך שכינה את נתניהו "רב מרצחים". לטענתו ישראל מבצעת ''רצח עם'' בפלסטינים.

פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל דורש מוועדת הבחירות המרכזית לבלום את מועמדותו של כסיף לכנסת, נוכח התבטאויותיו.

''אני וחבריי נפצענו בהגנה על מדינת ישראל וגבולותיה וסופגים יום-יום את מחיר הפגיעה הפיזית והנפשית. כולנו יודעים, מבינים ומרגישים יום-יום ורגע-רגע כמה חשוב המאבק בטרור וכמה צה״ל הוא צבא מוסרי שנלחם בטרור", כתב יו"ר הפורום לירן ברוך במכתבו לשופט מלצר.

''היום התפרסמה כתבה בעיתון הארץ על עופר כסיף מועמד חד"ש למקום 3 ברשימתה לכנסת ישראל. הוא מרצה באוניברסיטה העברית, מגדיר עצמו כאנטי-ציוני, בעד פגיעה בחיילי צה"ל, בעד זכות השיבה, שינוי ההמנון והסמלים, קרא לרה"מ בנימין נתניהו רב-מרצחים ולשרת המשפטים איילת שקד חלאה ניאו-נאצית, קרא לעולים היהודים להר הבית גרורות סרטן שצריך לחסל במהרה ולא רואה הרבה הבדל בינו לבין בל"ד''.

ברוך מזכיר במכתבו את סעיף 7א' לחוק יסוד הממשלה, ''רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל''.

''אנו מצפים בהתאם לחוק, שעופר כסיף שמציג עמדות קיצוניות ביותר — לא יהיה בכנסת ישראל", דורש ברוך בסיום מכתבו.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו חשפה את התבטאותיו של עופר כסיף מסר "אנו מצטרפים לקריאתם הצודקת של נכי צה"ל הדורשים לפסול את התמודדותו של מרצה שהשווה את חיילי צה"ל לנאצים. מדובר באדם בעל תפיסת עולם הזויה ומסוכנת. עם דעות שכאלו, מוטב שישתלב בבית המחוקקים של קטאר. הגיע הזמן שועדת הבחירות תתחיל לעבוד ותפסול משונאי ישראל להכניס לכנסת."